logischer wijze zou ik zeggen dat noppen bandjes ( muds en mijn lieve grabbertjes) zich idd in de sneeuw drukken cq vreten. juist dat ''gebroken'' oppervlak zal zorgen dat je meer grip hebt omdat de noppen zich in de sneeuw vreten en afzetten ( vaak zijn dit soort banden ook geschikt als winterband), een normale band heeft een meer gesloten oppervlak wat zich minder in sneeuw vreet en dus ook minder ghrip zou moeten geven.
gaan we er even vanuit dat de band niet volgelopen is.
zie het als een crossmotor met noppenband en crossmotor met een wegband.
zet ze beide op de baan, en de noppenband heeft 4 rondjes gemaakt als de wegband er 1 heeft gereden.
ik ben er niet bang voor, want het zal altijd beter zijn als mijn vorige auto's.
denk dat cabbie wel wat kouder zal zijn
maar ik wil nu ook wel eens volgas over de besneeuwde linkerbaan
z
( mompelt iets over frustratie van het jarenlang op die manier te zijn gepasseerd)