Sam tussenbak onder Jimny

Wat doet het nu weer niet!!!!

Moderator: Beheerder

Sam tussenbak onder Jimny

Berichtdoor thijs wassenberg » 17 jul 2015, 23:29

Na zoveelste kapotte cardanas en constant stilvallen op steile hellingen maar een sambak met 5.14 vertraging gekocht en een adapter/ombouw set van rockwatt.
Dit zou redelijk plug and play moeten zijn maar viel nog vies tegen.
Probleem nu is dat de flenzen van de sam tussenbak niet overeen komen met de kruisjes op de jimny en samurai cardanassen die ik heb... :wall:
Een oplossing die ik kan bedenken is om de juiste kruisjes te halen en op de cardanassen te zetten aan de kant waar ze de bak ingaan, geen id of dat makkelijk kan... (kruisjes aan diff kant moet hetzelfde blijven ivm. flens op diff's).
Andere optie is om nieuwe gaten te boren in de flenzen van de tussenbak maar ik heb geen id hoe ik dat goed gecentreerd ga krijgen...



Paar andere problemen die we tegenkwamen:
- De tussenbak bevestigingsbeugel van rockwatt was niet goed pas en aangezien die van 5mm plaatstaal is gemaakt moest er flink wat lompe kracht aan te pas komen om de tussenbak erop gemonteerd te krijgen.
Ook zaten de posities van de voorgeboorde gaten net 2mm naast de plaats waar ze moesten zitten.
- Om de speedometer adapter set erop te krijgen moest er een flens af en nieuwe ring op het asje geperst worden (tricky klusje met alleen een bankschroef :whistle: ). Had verwacht de bevestigingsbeugel voor de sensor op een bestaande plek moest komen maar dat bleek niet het geval en moest in de tussenbak boren en schroefdraad tappen.
- Verder nog een hoop kleine probleempjes maar dat kwam meer omdat de set niet was ontworpen in combinatie met een bodylift en 4.5 inch verenlift...

Helaas geen foto's gemaakt, komen nog..
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem

Re: Sam tussenbak onder Jimny

Berichtdoor jeroen » 18 jul 2015, 07:57

Hmm das nalen
Je geeft waarschijnlijk mooi pak geld uit zodat het klusje zo gedaan is. Zonder gezeur

Kan je niet je deel flens van samurai op het kruisje van de jimny zetten? Heb ik toendertijd ook gehad. Al was dat dan een 410 aandrijfas met 413 flens zegmaar. Ik weet niet of dat oo het kruisje zou passen hoor. Maar dat zou de mooiste oplossing zijn
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: Sam tussenbak onder Jimny

Berichtdoor Greppel » 18 jul 2015, 13:11

ik heb ook een sam bak eronder, maar custom build door mtm 4x4 :003:
Avatar gebruiker
Greppel
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1135
Geregistreerd: 27 jan 2013, 18:55
Woonplaats: Ameland

Re: Sam tussenbak onder Jimny

Berichtdoor thijs wassenberg » 18 jul 2015, 13:58

Even langs suzi's place gereden, heb blijkbaar nieuw type versnellingsbak en had oude moeten hebben (of andersom...). Gelukkig zijn volgens arno die flenzen uitwisselbaar dus bij suzi's een tussenbak van zijn flenzen beroofd en voor 20 euro meegenomen. Valt dus weer mee :angel:
Hopelijk morgen tijd ermee verder tegaan.. En nog maar zien dat ik de ring voor de speedometer die ik op een van de flenzen geperst heb er weer heel afkrijg dmv. warmstoken ofzo :?

Helaas vandaag geen tijd meer om verder te gaan, morgen weer een dag!
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem


Keer terug naar Problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron