Vandaag weer lekker opbouwend bezig geweest. Begonnen met het schoonmaken van de oliepomp (tip van Arno) en het plaatsen van de nieuwe lagerschaaltjes:
Daarna oliepompzeef, carter en krukassensor gemonteerd:
Toen kon de motor weer rechtop gezet worden waarna motorsteunen, dynamo, waterpomp en wat leidingwerk gemonteerd konden worden. En niet te vergeten een spiksplinternieuwe koppakking:
Hierna was het tijd om de kop aan te pakken. Eerst de oude pakking verwijderd en het afdichtvlak goed schoongemaakt:
Toen het bovenblok op het onderblok gemonteerd. Blij met mijn momentsleutel die ik vorig jaar met mijn verjaardag heb gekregen en die nu goed van pas komt;
Ik ben voor de zekerheid met een magneet door het bovenblok gegaan en dat is maar goed ook. Ik viste er twee stukjes ijzerdraad uit die de overblijfselen bleken te zijn van het veertje waarmee de voorste klephevel (of hoe je dat ding ook noemt) op zijn plek gehouden wordt:
Eerste werk is dus zo'n veertje uit het donorbovenblok scoren en de tuimelaar weer op zijn plek vastzetten. Daarna kan de nokkenas er weer in en wordt het langzaam tijd om de motor weer in de XT te lepelen.