Chassis roest wie heeft er ervaring mee?

Heb je een verslag geschreven van een project / sleutelmoment plaats het hier zodat we onze grote kennis kunnen delen

Chassis roest wie heeft er ervaring mee?

Berichtdoor Frank » 08 sep 2014, 18:38

Hallo mede ploeteraars,

Sinds kort heb ik een Vitara, een echte Vitara blijkt. Ik zocht een leuke auto om lekker mee te rijden in mooi weer met de kap open en in slecht weer lekker droog. Toen ik mijn huidige Vitara zag was vooral mijn vrouw direct verliefd! Helaas blijkt! De verkoper heeft me redelijk bij de veter gehad want hij is aan de onderkant erg slecht volgens de garage die hem even heeft nagekeken. De chassisbalk waar de trekhaak aan vast zit is rot, een paar bevestigingspunten van de carrosserie op het chassis zijn rot en de wielkuipen. Nu hoor ik dat je dan het chassis eraf kunt halen en de chassis balken kunt hetstellen. Heeft iemand hier ervaring mee?? Wat kun je eraan doen? Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen!

Frank
Frank
Groentje
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 aug 2014, 13:01

Re: Chassis roest wie heeft er ervaring mee?

Berichtdoor brammie » 08 sep 2014, 18:58

Hoi frank
ik denk dat met mij de meeste hier dat allemaal wel eens bij de hand hebben gehad in meer of mindere mate
je staat nu voor een keuze tussen opknappen of verkopen en je verlies nemen
denk bij die keuze na over hoe garages bedrijven zijn die altijd te duur zijn
en wat je zelf kan of waar je hulp bij nodig hebt
ook kom je als je de koets eraf haalt altijd meer roest tegen dan je hoopt (meerdere malen ervaring :003: )
Heb je vrienden die je kunnen helpen met lassen slijpen en dergelijke
en heel belangrijk heb je een plaats waar je dit allemaal kan doen want het duurt altijd langer dan gepland en niet iedere buurman is gecharmeerd van een halve auto verdeeld over drie parkeerplekken
ook zijn er de nkdige centen mee gemoeid dus kan dat uit in je huishoud boekje

ik ga je niet bang praten hoor
ik heb zelf meerdere auto's uit elkaar gehad en veel te veel tijd gestoken in het weer goed krijgen
maar das mijn hobby en ik heb er de mogelijkheid voor
en als je dan besloten hebt het te gaan proberen (dat word jou besluit anders was je niet hier gekomen :whistle: )
Rijd je straks in een auto waarvan je kan zeggen dat je hem zelf gebouwd hebt

en nou gauw ff voorstellen in het juiste topic met foto’s van je auto en de slechte plekken
zodat wij je iig met raad kunnen bijstaan :023:
If no one goes right
Go left!
Avatar gebruiker
brammie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 3292
Geregistreerd: 20 dec 2009, 23:12
Woonplaats: langweer

Re: Chassis roest wie heeft er ervaring mee?

Berichtdoor Frank » 08 sep 2014, 19:27

Ga volgende week foto,s maken denk ik dan ik ik ergens de brug op. Bedankt en ik zal me nog voorstellen!
Frank
Groentje
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 20 aug 2014, 13:01


Keer terug naar How To

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron