Zaterdag 5 december: Knipperlicht gemaakt en dynamo die niet wil bijladen.
Al sinds ik de nieuwe accu's heb aangesloten brandden allebei de controlelampjes van de knipperlichten:
Monteur Tim had geconcludeerd dat de schakelaar van de alarmlichten en/of het knipperlichtrelais kapot waren. Daarom voor de zekerheid maar allebei vervangen. Het knipperlichtrelais was wel erg lastig te bereiken:
Het oude relais was weer lekker gecorrodeerd. Na het wisselen hiervan deed alles het weer.
Alles weer netjes gemonteerd en schoongemaakt:
Toen alles het deed ben ik maar eens gaan tanken voor komende dinsdag (kentekenkeuring). Bij het tanken uit automatisme de motor afgezet maar daarna wilde hij niet meer aanspringen. Het bleek dat de dynamo niet meer bijlaadt, wat zou kunnen komen door een pinnetje van de connector dat naast het gat zat:
De accu's staan nu aan de lader zodat ik dinsdag gewoon naar de keuring kan. Daarna moet maar eens goed onderzocht worden waarom de dynamo niet meer bijlaadt want nadat ik de connector goed ingestoken was de laadspanning nog steeds niet veel meer dan 20V.
En dan nog het bewijs dat ik daadwerkelijk een proefrit heb gemaakt. De km stand voor en na: