Zaterdag 14 november: Groot onderhoud met Pjelle
Vandaag is de viertonner op de put gezet en is er een heleboel werk verzet:
- alle vloeistoffen gecontroleerd en waar nodig vervangen
- brandstof- en oliefilter vervangen
- waterafscheider en luchtdrogerpatroon vervangen
- achterste aandrijfas gemonteerd en alle aandrijfasbouten preventief vervangen (op aanraden van Pjelle )
- koppelingscilinder gemonteerd, gevuld en ontlucht (hij werkt!)
- kapotte relais in de hoofdzekeringskast vervangen
We zijn dus een eind gekomen, maar hij kan nog niet naar de RDW. Dit moet iiig nog gedaan worden:
- compressor reviseren (gaf nauwelijks druk) en werking afblaasventiel controleren
- kachelslang vervangen (wss lek, er zat tape omheen gedraaid)
- dimlicht en knipperlicht maken (werken helemaal niet, de rest van de verlichting wel)
- rechterbuitenspiegel vervangen (APK afkeur)
- stofhoezen stuurstang vervangen (APK afkeur)
- ruitenwissers vervangen (APK afkeur)
- en vast nog heel wat kleine dingen meer ...
Helaas kon ik vandaag dus nog geen proefritje maken (zelfs niet op het terrein) omdat op het eind de compressorkop gedemonteerd moest worden. Ik ga zo snel mogelijk zorgen voor een revisiesetje en als alle verlichting het dan doet dan kan ik een proefrit maken.
'Onze' Pjelle in actie:
En bedrijfswagenmonteur Tim:
De compressorkop met waarschijnlijk slecht werkende kleppen: