Bij deze dan een compleet onderwerp met alle aanpassingen die er zijn gemaakt en gaan komen van mijn 4x4.
Standaard gekocht bij ITcars 4x4 in koningsbosch, 106.00 op de teller met NAP.
Eerste ritje was natuurlijk erg leuk, maar het kan altijd beter.
Dat ga je nu allemaal zien
Bij aankoop(standaard):
Standaard rijden gaat natuurlijk niet goed met modder, dus toen was het tijd voor een set andere banden.
Heb via via andere banden kunnen regelen voor een mooie prijs:
Toen kwam het volgende probleem, de banden zijn te groot en komen aan in de wielkasten met inveren
Complete wielkasten verbouwt, verbreders passen niet meer enzovoort.
Moet allemaal nog gemaakt worden...
Verenlift set overgekocht van Pieterloz, zwart gespoten. Ziet er weer netjes uit en kan er dan onder.
Monteren ging dan natuurlijk snel erachteraan.
Veel werk dacht ik in eerste instantie. Maar als je 1 kan hebt gehad dan gaat de rest erg snel aangezien je nu toch weet wat je moet.
Wat je dan doet is een verenlift kopen van een mede ploeteraar(Pieterloz):
Geef je ff een zwart kleurtje en dan mag het weer gezien worden.
Voorzijde wordt 6cm verhoogd en achterzijde 8cm.
De bouten gingen er niet helemaal in, en wat heb je dan !? Gewone draad ipv Metrische draad.
Na dat eenmaal uitgevogeld te hebben was me al 1 bout in de aandrijfas afgebroken.
De hele zooi eraf gehaald, nieuwe bouten laten halen door een vriend van me terwijl ik de draad opnieuw aan het tappen was.
Zijn de nieuwe bouten te kort, foutje van ons beide. Was druk bezig dus dacht er niet goed bij na.
Op de eerder gekochte bouten met normale draad weer nieuwe draad op getapt, ging gelukkig nog net goed.
Toen ging het allemaal enorm makkelijk in, das had ik dat van te voren geweten had me dit een paar uur gespaard
Verenspacers gingen er redelijk gemakkelijk in, schokdempers totaal niet.
De oude schokdempers waren niet los te krijgen door de mooie fabricage ervan, wat jammer is dat zeg.
Dan maar de zaag erin en met een hamer en beitel aan de slag. Dan komt het wel los
Montage van de nieuwe schokbrekers ging goed en zaten redelijk snel vast.
Verenlift eronder en meteen uitproberen, gaat allemaal goed en nog geen problemen ondervonden:
Maar je weet hoe het gaat, kan niet hoog genoeg.
Ik wil grotere banden, maar dat past niet zonder een bodylift
Bodylift maken met blokken van 8cm.
Het heeft aardig wat uurtjes gekost, maar met een flex, boormachine en lasapparaat kom je een heel eind.
Vulslang verlengd met een stuk ijzeren pijp, pookjes verlengd met een draadstang.
Achterbumper steun weggehaald, de bumper bovenin terug vastgeschroefd.
Voorbumper vast dmv een las tussen de verhogingsblok en bumperbevestiging gemaakt.
Komt toch nog eens een lierbumper op...
Zoals hij er nu bij staat:
Hoe staat dat nou naast een standaard auto?? :
Dat was het voor nu even.
Still to come:
Lierbumper
Lier
27mc bakkie
En de rest zie ik gaande weg wel