vrijdag 11 feb,
donor viet opgehaald en op het knutsel adres achter gelaten.
zaterdag 12 feb,
eerst maar eens rustig bekijken wat er eigenlijk met de donor gebeurt is... conclusie: de klap is dusdanig hard geweest dat het chassie bij de voeten van de bestuurder geknikt is.
de eerste onderdelen er vanaf gehaald die al verkocht waren. hoofdremcilinder & achtercardanas.
vrijdag 18 feb,
spadbordverbreders eraf gehaald en wielen gewisseld... nu rold het ding een stuk beter.
zaterdag 19 feb,
alle verbindingen los gehaald van het blok en alle bouten en schroeven losgehaald..... het blok ligt er nu "los" in zodat vrijdag avond het eruit getild kan worden.
vrijdag 25 feb.
weer eens tijd gehad om aan de donor te werken.
dus de viet boven de put en vanaf de onderkant nog maar eens goed kijk of alles los is.... toch nog 2 boutjes gevonden.
toen de versnellingsbak verder los gemaakt de krik eronder gezet het motorblok aan de takel gehangen en toen het hele handel opgetild tot over het voordiff.
en ja hij is er uit gelijk de versnellingsbak er onderuit gehaald.
vrijdag 4 maart.
na veel wikken en wegen toch maar besloten om de koppakking te maken van mijn eigen vit.
gelukkig kon ik gebruik maken van de brug bij mijn garagebedrijf...
de radiateur eruit gehaald en toen de multiriemen eraf gehaald.
ff goed kijken want de poelies moeten eraf van de waterpomp 4x m6 moertjes en de poelie van de krukas met 5x m5.
nu kan de distributie riemcover eraf 8x m6 boutjes en 1x een m6 moertje in het midden die zorgt ook voor de spanning op de spanrol.
ff het uitlaatspruitstuk los schroeven en alle verbindingen naar het inlaatspruitstuk los gehaald.
kleppen deksel los gescroefd en de kopbouten los geschroeft en voorzichtig de kop erafgepakt...natuurlijk zater er nog wat dingen vast.
dus compleet met inlaatspruitstul de kop eraf getild.
die is op de werkbank van de kop gedemonteerd.
de kop is kaal en kan naar de vlakker.
eerste tegenvaller...het uitlaat spruitstuk is gescheurd en zal dus vervangen moeten worden.
wordt vervolgd