Na ingeschreven en voorgesteld te hebben dit forum toch wel regelmatig gelezen en een hoop van geleerd al.
De naam "jeeper auto" komt van mijn dochter van bijna 3 die er helemaal gek van is en bijna niet meer in de dagelijkse auto te krijgen is, ze snapt het al geen Renault he.
Na de auto gekocht te hebben (met nieuwe APK) toch meer even helemaal gestript en op bekende problemen gekontroleerd.
Veel roest (rot) gevonden op bodemplaat en in de wielkasten. Een aantal nieuwe stukken plaat erin en weer opgelost.
Motortje rookte wat erg en probleem was snel gevonden, lekke koppakking.
Dit maar aangepakt om een uitgebreide grote beurt te doen. Koppakking vervangen nieuwe distributie en verder de standaart grote beurt incl. alle vloeistoffen en filters. Hoort de olie in de diffs grijs, watering en met klontjes te zijn? Nee dus want de nieuwe zag er anders uit. Was wel nodig dus. Toen ook maar gelijk de hele onderkant in de bitumen coating gezet.
Toen maar een ander intrieur gekocht uit een 96'er dus kan weer recht zitten. En een nieuwe kap waarvan de rits weer wel open kan. Nog een volt, amp. en oliedrukmeter er ingezet, in plaats van van het middelste luchtrooster. En een leren sportstuur geplaatst.
Auto was inmiddels in orde, dus tijd voor wat kleine aanpassingen. Op weg naar Buren (Susie's Place) Ging de motor temperatuur 1x heel even bijna rood. Geen idee wat het was maar gewoon doorgereden. Daar aangekomen even gekeken, pomp lek. Met onderdelen nieuwe pomp en een fles water naar huis. Gekocht andere achterlichten en mistlampen. Achterlichten dus niet meer in de bumper. Spatbordverbreders en spoorverbreders.
Foto's heb ik niet gemaakt tijdens het werk maar zal er deze eens wat posten.
Vraagje?
Bij de spatbordverbreders gaat waarschijnlijk water zitten en zullen de randen gaat rotten. Wat houd dit nou het langste tegen? Gewoon bitumen coating opzetten?
Tot zo ver maar even en de foto's volgen deze week.