mijn "jeeper auto"

Een compleet verbouwings verslag van je auto kun je hier kwijt

mijn "jeeper auto"

Berichtdoor patrickv » 14 sep 2010, 08:59

Na ingeschreven en voorgesteld te hebben dit forum toch wel regelmatig gelezen en een hoop van geleerd al.

De naam "jeeper auto" komt van mijn dochter van bijna 3 die er helemaal gek van is en bijna niet meer in de dagelijkse auto te krijgen is, ze snapt het al geen Renault he.

Na de auto gekocht te hebben (met nieuwe APK) toch meer even helemaal gestript en op bekende problemen gekontroleerd.
Veel roest (rot) gevonden op bodemplaat en in de wielkasten. Een aantal nieuwe stukken plaat erin en weer opgelost.
Motortje rookte wat erg en probleem was snel gevonden, lekke koppakking.
Dit maar aangepakt om een uitgebreide grote beurt te doen. Koppakking vervangen nieuwe distributie en verder de standaart grote beurt incl. alle vloeistoffen en filters. Hoort de olie in de diffs grijs, watering en met klontjes te zijn? Nee dus want de nieuwe zag er anders uit. Was wel nodig dus. Toen ook maar gelijk de hele onderkant in de bitumen coating gezet.
Toen maar een ander intrieur gekocht uit een 96'er dus kan weer recht zitten. En een nieuwe kap waarvan de rits weer wel open kan. Nog een volt, amp. en oliedrukmeter er ingezet, in plaats van van het middelste luchtrooster. En een leren sportstuur geplaatst.

Auto was inmiddels in orde, dus tijd voor wat kleine aanpassingen. Op weg naar Buren (Susie's Place) Ging de motor temperatuur 1x heel even bijna rood. Geen idee wat het was maar gewoon doorgereden. Daar aangekomen even gekeken, pomp lek. Met onderdelen nieuwe pomp en een fles water naar huis. Gekocht andere achterlichten en mistlampen. Achterlichten dus niet meer in de bumper. Spatbordverbreders en spoorverbreders.

Foto's heb ik niet gemaakt tijdens het werk maar zal er deze eens wat posten.

Vraagje?
Bij de spatbordverbreders gaat waarschijnlijk water zitten en zullen de randen gaat rotten. Wat houd dit nou het langste tegen? Gewoon bitumen coating opzetten?

Tot zo ver maar even en de foto's volgen deze week.
patrickv
Groentje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 jun 2010, 21:01

Re: mijn "jeeper auto"

Berichtdoor P.K. » 14 sep 2010, 16:14

Welkom!

Ben benieuwd naar les picca's! Dat over de spatbordverbreders ben ik ook wel benieuwd naar. Zeker bij de achterste waar gewoon IN de rand geschroeft moet worden. Ik heb ze iig tijdens de montage en daarna vogeblaft met ML.

8)
Afbeelding
Avatar gebruiker
P.K.
Stamgast
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 03 jun 2010, 20:10
Woonplaats: HighChurch

Re: mijn "jeeper auto"

Berichtdoor Bassie » 14 sep 2010, 17:54

Inpappen met vloeibar dakbedekking wil ook helpen! En verder een kwestie van schoonhouden. :023:
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Re: mijn "jeeper auto"

Berichtdoor Arjan » 15 sep 2010, 09:40

Net wat bastiaan zegt schoonhouden.
Onze is 18 jaar en onder de verbreders geen spatje roest, er zijn wel verschillende verbreders. De zachte (een soort schuim) zuigen zich vol met water en blijven dus altijd nat.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Arjan
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1062
Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:19
Woonplaats: Holten


Keer terug naar Verbouwingsverslagen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron