Historie X90

Een compleet verbouwings verslag van je auto kun je hier kwijt

Historie X90

Berichtdoor zwartepanter » 19 jun 2010, 09:44

Ja, een tweede topic over mijn X90. Het andere topic ('X90') is een beetje volgelopen met opmerkingen over en weer waardoor het verloop van de verbouwing een beetje onduidelijk is geworden. Vandaar dit nieuwe topic waarin ik op dezelfde manier als bij de Vitara de boel bij wil gaan houden. Vriendelijk verzoek van mijn kant om hier verder geen reacties te plaatsen, dit wordt dan puur een chronologisch overzicht.

Alvast bedankt, Raymond. :023:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Historie X90

Berichtdoor zwartepanter » 19 jun 2010, 10:23

14 april 2010: Aankoop van de X90, door Erik van BK4x4 al stevig aangepakt:
Afbeelding

16 mei 2010: Extra speakers geplaatst:
Afbeelding

En ontwerp voor de dakdrager/reservewielsteunconstructie gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

29 mei 2010: Ontwerp verder verfijnd:
Afbeelding

2 juni 2010: Maxxis AT-banden voor dagelijks gebruik gemonteerd:
Afbeelding

3 juni 2010: Dubbele claxon ipv originele claxons:
Afbeelding

7 juni 2010: Steekassen in de vooras gemonteerd:
Afbeelding

Afbeelding

En de remmerij vervangen ivm trekken naar links bij hard remmen:
Afbeelding

9 juni 2010: Hardere bussen in de reactiestang gezet na advies van Arno van Suzi's Place om het kantelen van de as tegen te gaan:
Afbeelding

Het hielp alleen niets:

Link


11/13 juni 2010: Lierbumper aangepast voor mijn lier:
Afbeelding

16 juni 2010: Relaiskast van de lier gehaald om hem onder de motorkap te monteren:
Afbeelding

18 juni 2010: Koelvloeistoftankje verplaatst:
Afbeelding

En relaiskast in de motorruimte gemonteerd:
Afbeelding

23 juni 2010: Ruitenwisservloeistoftank verplaatst:
Afbeelding

30 juni 2010: Teflon bussen gedraaid voor reactiestang, remprobleem opgelost!
Afbeelding

4 juli 2010: Kentekenachterplaat gemonteerd en bumper gespoten:
Afbeelding

Massaschakelaar lier een mooie plaats gegeven:
Afbeelding

Met de lier weer op de relaiskast aangesloten ziet de motorruimte er nu zo uit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zwartepanter op 28 aug 2011, 10:19, in totaal 1 keer bewerkt.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Historie X90

Berichtdoor zwartepanter » 06 aug 2011, 15:38

Hoog tijd om dit overzicht aan te vullen. Opnieuw het verzoek hier geen reacties te plaatsen, die kun je namelijk hier kwijt.

18 juli 2010: Eindelijk maar eens dat brandstofklepje gemonteerd:
Afbeelding

31 juli 2010: Sidebars zijn klaar:
Afbeelding

Afbeelding

7 augustus 2010: Lierbediening binnen gemaakt:
Afbeelding

Ook Carlingswitches en klokjes gemonteerd:
Afbeelding

8 augustus 2010: Modderdoop op Lansard en eerste schade :wall: :
Afbeelding

20/21 augustus 2010: Lampenrek vordert:
Afbeelding

Afbeelding

29 augustus 2010: Elektrische schakelingen voor de carlingswitches gemaakt:
Afbeelding

Lampenrek gespoten en operationeel:
Afbeelding

4/5 september 2010: Furstenau! Ook weer schade (lierbumper gebroken):
Afbeelding

6 november 2010: Stalen lierkabel vervangen voor een zeiltouw:
Afbeelding

7 november 2010: Werklamp en 27MC antenne gemonteerd:
Afbeelding
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Historie X90

Berichtdoor zwartepanter » 06 aug 2011, 16:10

27 januari 2011: Onderdelen voor radio/27mc behuizing uitgesneden op de waterjet:
Afbeelding

29 januari 2011: Radio/27mc behuizing voorlopig gemonteerd:
Afbeelding

30 januari 2011: 4x4Anders bol-pijlrit, dus weer een schade erbij :roll: :
Afbeelding

8 april 2011: Trekhaak gemonteerd:
Afbeelding

1 mei 2011: Uitlaat omgebouwd ivm met rammelen tegen de trekhaak:
Afbeelding

2 mei 2011: Beschadigde deur vervangen:
Afbeelding

1 juni 2011: Onderdelen voor de scharnieren van het reservewielrek uitgesneden:
Afbeelding
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Historie X90

Berichtdoor zwartepanter » 06 aug 2011, 16:35

4 juli 2011: Reservewielrek gemaakt:
Afbeelding

17 juli 2011: Snorkel gemaakt:
Afbeelding

23 juli 2011: Lierbumper verstevigd:
Afbeelding

27 juli 2011: Gasveren gemonteerd:
Afbeelding

31 juli 2011: Reservewielrek voltooid en gespoten:
Afbeelding

1 augustus 2011: Reservewielrek gemonteerd, inclusief high-jack en verplaatsen werklamp:
Afbeelding

2 augustus 2011: Externe bediening lier gemonteerd:
Afbeelding

3 augustus 2011: Breatherkit aangesloten:
Afbeelding

Grille weer gemonteerd met uitsparing voor liervrijloop:
Afbeelding

5 augustus 2011: Extra speaker voor 27MC tegen het dak gemonteerd:
Afbeelding

21 augustus 2011: Flextest. Voor 92cm, achter 71cm!
Afbeelding

Afbeelding

23 augustus 2011: Lockrite locker in het achterdiff gezet:
Afbeelding

24 augustus 2011: Hogere veerspacers (+ 2cm) gemonteerd:
Afbeelding
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Historie X90

Berichtdoor zwartepanter » 21 aug 2012, 09:36

1 juli 2012: Kapot aluminium airshock oog rechtsvoor vervangen door eigen ontwerp van staal (nu alleen de andere kant nog):
Afbeelding

4 juli 2012: Nieuwe haak aan het liertouw dat met 5 mtr is ingekort en een nieuwe klembus heeft gekregen:
Afbeelding

31 juli 2012: Custom grill met extra verlichting en RVS Suzukilogo gemaakt:
Afbeelding

21 augustus 2012: Optima Yellow Top YT S4.2 (55Ah) accu:
Afbeelding
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave


Keer terug naar Verbouwingsverslagen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron