Kerstrit 2011

Foto's en Films van evenemten van Ploeter evenementen

Kerstrit 2011

Berichtdoor zwartepanter » 18 dec 2011, 21:19

Zo, net thuis van het etentje na de kerstrit van dit jaar. Op zich een veelbelovende rit, het weer had meegezeten en het was overal modderig en er lagen veel diepe plassen. Qua weer was het ook echt een kerstrit met 's ochtends mooi zonnig weer en 's middags hagel en zelfs een fikse sneeuwbui.
Echt jammer dat er zoveel fouten zaten in mijn rit. Ik heb er meer dan tien geteld! :shock:
Veel deelnemers kwamen er daarom ook niet meer uit en hebben de rit afgebroken. Ik heb heel wat kritiek te horen gekregen in het restaurant, en terecht. Komend jaar gaan we de rit nog eens over doen, maar dan zonder fouten en zonder een paar stukjes die erin die wat problemen opleverden met het plaatselijke boerenvolk.

Hierbij een paar foto's, Lisette heeft heel wat meer maar die komen ongetwijfeld nog:

De eerste speeltuin van de rit (3x raden wie er als eerste vast zat... ) :roll:
Afbeelding

Ruubje was in stijl naar de rit gekomen :023:
Afbeelding

Afbeelding

De reden voor het balkje:
Afbeelding

Toch viel het wel mee, bijna iedereen kon zonder al te veel problemen over het betonblok heen:
Afbeelding

Robin in karakteristieke pose :003: (iets met een wiellager of zo):
Afbeelding

Afbeelding

Zelfs naar mij thuis gereden tussendoor :wall:
Afbeelding

Dr. Ruubje met zn dokterskofertje:
Afbeelding

Een paar schokkerige foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door de regen van de laatste tijd zelfs nog een heuse doorwading op het eind van de rit :dance:
Afbeelding

Afbeelding
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor remco » 18 dec 2011, 21:51

ik heb weer wat gemist zie ik
Groeten Remco

Afbeelding
Avatar gebruiker
remco
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 4441
Geregistreerd: 18 sep 2008, 20:24
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor artos » 18 dec 2011, 22:00

toppie rit geweest...........tenminste dat stuk wat we er van gereden hebben :003: :003:
nu zijn we al geen helden voor wat betreft uitrijden en zeker nu onze vaste navigator er niet bij was hebben we het niet gehaald. toch super bedankt voor het uitzetten, uiteraard mede dank zij het weer een paar heel erg leuke paden gehad.
Uiteraard is het ook gelukt om mezelf in een hagelijke situatie te rijden, ja hoor riep Mudbasterd, Bart, zet hem hier maar neer dan kan ik mezelf los lieren :think: :think:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uiteindelijk gewoon bij mij de 4x4 ingeschakeld en zelf weg gereden :angel:

na een samurai dynamo nood reparatie en wat modderinge en besneeuwde paden waren we rond 16:00u pas hier:

Afbeelding

na een half uurtje 4x4anders gebeld om te zeggen dat we de eindstreep niet gingen halen en zijn we huiswaarts gegaan, het was goed geweest!


Afbeelding
artos
Stamgast
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 09 okt 2011, 23:05

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor artos » 18 dec 2011, 22:02

en hier was de boer dus niet zo blij mee, maar kwamen onze Vitara's (nog net) door


Afbeelding


Met dank aan onze fotograaf Dirk

grt
Paul
artos
Stamgast
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 09 okt 2011, 23:05

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Ruubje » 18 dec 2011, 23:16

Wij hebben ons ook prima vermaakt, flink doorgereden over de paden :shock:
Niet al te spannend maar gewoon een mooie rit, blij dat ik er 4uur voor heb gereden het was het waard.
Alleen vanaf het moment dat we het betonblokje over moesten werd het bij mij wat tochtig :003:

Bedankt Raymond en Robin en bijrijders :023:
Vitara 1993 automaat, 3inch verhoogd, bf 30 banden
Avatar gebruiker
Ruubje
Ploeter Maniac
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 28 sep 2011, 10:14
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Beer » 19 dec 2011, 07:49

Kan het heel goed begrijpen dat de eigenaren van de akkers er niet blij zijn geweest.
Zijn dit de praktijken die onder de vlag van "4x4Anders" worden gedaan.....
Groet,

http://picasaweb.google.com/hck.berends/Suzuki4x4HenriBerendsDoorwerth?feat=directlink
LJ80Q (1980)
Jimny 3drs mtltop (2004) 3 inch Zanfi verenlift, 215/75/15 BFG AT, Warrior Lier, YellowTop, ontkoppelbare stabilisatorstang, Xtreme HD Clutch
Avatar gebruiker
Beer
Mud Maniac
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 18 okt 2010, 18:59
Woonplaats: Doorwerth, The Netherlands

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor henkboot1 » 19 dec 2011, 08:07

Beer schreef:Kan het heel goed begrijpen dat de eigenaren van de akkers er niet blij zijn geweest.
Zijn dit de praktijken die onder de vlag van "4x4Anders" worden gedaan.....

Ja, slechte zaak om zo de boel om te ploegen.
Het is zo belangrijk om de naam van 4x4 offroad hoog te houden. Moet je vooral dit soort acties buiten de paden niet doen.
:naughty: :naughty: :naughty:
We blijven jongetjes, alleen het speelgoed is wat duurder. VIVA VITARA
Afbeelding
Avatar gebruiker
henkboot1
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 919
Geregistreerd: 30 aug 2010, 07:27
Woonplaats: Krimpen aan Den IJssel

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor RobinHel » 19 dec 2011, 08:33

Wij hebben het erg naar ons zin gehad (en dan spreek ik natuurlijk ook namens Lisette! :023: )

Jammer dat er nog wat kleine problemen waren waardoor in eerste instantie de 4wd niet werkte (inmiddels opgelost)
Het wiellager wat besloot spelling te gaan hebben (had ik kunnen verwachten aangezien de boel opgespannen is en altijd na een tijdje nagespannen dient te worden :wall: )
Het vreemdste was de zijdelingse trilling, dit leek in eerste instantie de panhard, hiervan heeft het rubber ze beste tijd gehad (geen drama dus) en de fusee bouten waren iets los getrilt. Dit bij raymond thuis hersteld en verder gereden :twisted:
Hele tijd goed gegaan geen vreemde trilling, later onderweg naar ravenstein weer wel met een gangetje van 50, afremmen was voldoende om het te stoppen!....
Uiteindelijk daar besloten dat het eten te lang voor ons ging duren aangezien liset ook nog moest paard rijden! :whistle:
Naar huis gegaan en de complete 40 km met een gangetje van 85/90 incl in de sporen op de snelweg en geen vreemde trilling.. snap er ff weinig van dus :005:

Fotos komen van de week, zitten een paar mooie tussen
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Pjelle » 19 dec 2011, 10:44

artos schreef:en hier was de boer dus niet zo blij mee, maar kwamen onze Vitara's (nog net) door


Afbeelding


Met dank aan onze fotograaf Dirk

grt
Paul



Jammer dat er weer iemand is geweest die er hier volgas langs is gereden. is idd slecht voor onze naam als terreinrijders.
Gr, PierJelle
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pjelle
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 2158
Geregistreerd: 12 jan 2010, 19:09
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor RobinHel » 19 dec 2011, 10:58

@ pjelle, er is ook bekend wie het is geweest (Zijn eigenlijk ieder jaar weer de zelfde...)
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor artos » 19 dec 2011, 11:42

er stond een cherokee vast, die hebben we er uit gehaald. vervolgens zijn we er zelf overheen gereden. Was gewoon conform route (tenminste zoals wij hem lazen), was ook gewoon een pad gezien alle (tractor)sporen die er liepen. Ik, wij hebben ook nergens een bord verboden toegang, eigen weg of doodlopend gezien waaruit bleek dat we daar niet door zouden mogen. Ben dus eigenlijk nu wel benieuwd of dat de schrijver van deze route dit stuk wel of niet had opgenomen in route.

grt
Paul
artos
Stamgast
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 09 okt 2011, 23:05

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Pjelle » 19 dec 2011, 11:55

Zoals het hier lijkt mag je dr gewoon langs rijden alleen zou ik dan zover mogelijk links blijven rijden en niet een eind weiland in..
Gr, PierJelle
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pjelle
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 2158
Geregistreerd: 12 jan 2010, 19:09
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Beer » 19 dec 2011, 14:04

henkboot1 schreef:Ja, slechte zaak om zo de boel om te ploegen.
Het is zo belangrijk om de naam van 4x4 offroad hoog te houden. Moet je vooral dit soort acties buiten de paden niet doen.
:naughty: :naughty: :naughty:


Henk: Ik sluit me bij je aan :naughty:
Een route behoort geheel juist te zijn. Dat vergt natuurlijk investering in tijd van de organisatie. Lijkt hier een groot gebrek. Da's slecht voor het imago.
Groet,

http://picasaweb.google.com/hck.berends/Suzuki4x4HenriBerendsDoorwerth?feat=directlink
LJ80Q (1980)
Jimny 3drs mtltop (2004) 3 inch Zanfi verenlift, 215/75/15 BFG AT, Warrior Lier, YellowTop, ontkoppelbare stabilisatorstang, Xtreme HD Clutch
Avatar gebruiker
Beer
Mud Maniac
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 18 okt 2010, 18:59
Woonplaats: Doorwerth, The Netherlands

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Ruubje » 19 dec 2011, 14:44

Ik ben er het niet helemaal mee eens, een route kan nooit helemaal kloppen dat is onmenselijk denk ik. Het is in iedergeval lastig met een rit van +- 80km
In dit geval zoals eerder is omschreven hadden ze gewoon links aan moeten houden zoals je met de hele route doet.
Maar uiteraard schaadt dit de naam van het 4x4 maar daar is niet alleen de orginisatie voor aan te spreken, zelf had je dit ook kenne verzinnen dat iemand die een rit uitstippeld dit niet had bedoelt dat je een weiland opgaat en anders was het wel aangegeven op de kaart als zijne speeltuin.
Als iemand een fles jenever langs brengt bij de boer is het ook weer opgelost en kijk ik graag uit naar de volgende rit! :023:
Vitara 1993 automaat, 3inch verhoogd, bf 30 banden
Avatar gebruiker
Ruubje
Ploeter Maniac
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 28 sep 2011, 10:14
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Arjan » 19 dec 2011, 17:20

Ruubje schreef:Ik ben er het niet helemaal mee eens, een route kan nooit helemaal kloppen dat is onmenselijk denk ik. Het is in iedergeval lastig met een rit van +- 80km
In dit geval zoals eerder is omschreven hadden ze gewoon links aan moeten houden zoals je met de hele route doet.
Maar uiteraard schaadt dit de naam van het 4x4 maar daar is niet alleen de orginisatie voor aan te spreken, zelf had je dit ook kenne verzinnen dat iemand die een rit uitstippeld dit niet had bedoelt dat je een weiland opgaat en anders was het wel aangegeven op de kaart als zijne speeltuin.
Als iemand een fles jenever langs brengt bij de boer is het ook weer opgelost en kijk ik graag uit naar de volgende rit! :023:


Onmenselijk :think:, valt wel mee.
Laat de rit narijden als deze klaar is door een onbekende van de omgeving, kost wel weer een rondje maar je haalt bijna alle fouten eruit.
FF met 2 auto's, de "onbekende" voorop. Maar laten we niet vergeten het uitzetten van een rit kost wel even wat tijd, maar leuk om te doen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Arjan
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1062
Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:19
Woonplaats: Holten

Volgende

Keer terug naar Evenementen, Foto's en Film's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron