Kerstrit 2011

Foto's en Films van evenemten van Ploeter evenementen

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor zwartepanter » 19 dec 2011, 17:45

Als medeverantwoordelijke voor de uitgestippelde route wil ik toch even op de bovenstaande berichten reageren.

Ten eerste: dit stuk zat daadwerkelijk in de route. Tijdens het uitzetten van de rit liep dit weggetje schijnbaar dood op die akker, maar kon voortgezet worden via een smal pad door het bosje dat je op de achtergrond ziet. Achteraf bleek dit een ruiterpad te zijn, maar dit terzijde.

Ten tweede: Veel deelnemers hebben het ruiterpad niet gezien, mogelijk door de sterk veranderde weersgesteldheid ten opzichte van de dag dat dit gedeelte van de rit is uitgezet. Sommigen van de deelnemers zijn kennelijk door de akker van de boer gereden om te keren. Dit is natuurlijk tegen alle fatsoensregels van het greenlanen in en komt volledig voor de verantwoording van de deelnemers zelf!

Ten derde: Het groepje dat hier volgens meerdere getuigen verantwoordelijk voor is, is bekend bij de organisatie (en heeft kennelijk niet zo'n goede naam). Ik zal deze week persoonlijk gaan kijken bij het omgeploegde veld. Uiteraard maak ik dan foto's van de schade en zal deze foto's doorspelen naar het bestuur van 4x4Anders.

Ten vierde: Het heeft me drie volle dagen gekost om deze rit van bijna 100km namesn 4x4Anders uit te zetten. Daarnaast heeft het ongeveer een halve dag gekost om de aantekeningen om te zetten in de 180 aanwijzingen die ervoor nodig waren. Te zeggen dat ik er niet genoeg tijd in heb gestoken is dus onzin. Wel had ik wat zorgvuldiger kunnen zijn in het herkennen van voor de deelnemers potentieel onduidelijke situaties. Mede daarom voel ik me dus medeverantwoordelijk voor de schade die gisteren is ontstaan.

Ten slotte nog dit: vorig jaar februari is mijn eerste bol-pijl rit gereden welke zeer goed ontvangen is. Dit smaakte naar meer en toen 4x4Anders mij vroeg de kerstrit van dit jaar uit te zetten voelde ik me zelfs vereerd en ik was vastbesloten er een mooie rit van te maken. Mede door een aantal fouten in de aanwijzingen en dit incident heb ik er helaas geen goed gevoel aan over gehouden. Ik vind het voornamelijk vervelend dat hierdoor een groot aantal deelnemers voortijdig de rit heeft moeten staken.
4x4Anders is overigens van plan deze route komend jaar nog eens over te doen, maar dan zonder fouten en hopelijk ook zonder dit soort incidenten.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Mart » 19 dec 2011, 19:59

Hey ray zoals er al gezegt is gewoon de rit door een ander voor laten rijden dan ben je bijna zeker dat. Hij goed is.
Zodoen we dat bij de suzukiclub ook.
Werkt goed
Afbeelding
Avatar gebruiker
Mart
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: 26 apr 2006, 18:29
Woonplaats: Langeraar

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor zwartepanter » 19 dec 2011, 20:10

Ja Mart, dat had ik wel willen doen, maar daar was helaas geen tijd meer voor. De route is pas het weekend voor de rit afgekomen nmlk. Volgende keer beter gewoon want dit wil ik niet nog eens laten gebeuren. Verder hoop ik gewoon op een beetje begrip. Ik geef het je te doen om een foutloze rit uit te zetten maar zal zeker proberen het de volgende keer beter te doen.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Mart » 19 dec 2011, 20:18

ik wil ook niet met het vingertje wijzen
de mensen die rijden zijn verantwoordelijk voor zijn daden
Als je als rijder een beetje nadenkt dan kunnen met zijn alle wat langer genieten van dit soort routes.

Ook bij de suzukiclub gaat het wel is mis dat er boeren zijn die de wegen blokkeren
Dus om nu meteen 4x4 anders mentaliteit te bewoorden vind ik wat overdreven
In het algemeen zijn het hele mooie routes
Afbeelding
Avatar gebruiker
Mart
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: 26 apr 2006, 18:29
Woonplaats: Langeraar

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor artos » 19 dec 2011, 20:42

dan vind ik het helemaal knap dat je in zo weinig tijd zo'n mooie route kunt uitzetten! ik heb het zelf 1x gedaan en ik moet zeggen dat me het gruwelijk tegen viel, vooral omdat je altijd situaties hebt die andere mensen anders zien.
Ik denk dat we ook zeker de route nog een keer gaan afmaken.
Overigens dat wij een route niet uitrijden ligt meer aan ons, ons tempo en het koffiedrinken onderweg dan aan een roadbook :003: .
Ik hoop dan ook echt dat je ondanks de opmerkingen en gebeurde zaken niet stopt met het uitzetten van dit soort routes!

Keep up the good work :023: :023:

grt
Paul
artos
Stamgast
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 09 okt 2011, 23:05

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor zwartepanter » 19 dec 2011, 21:10

Bedankt Paul, doet me goed dat je er lol aan hebt beleefd. :023:

Ik weet niet waar je gestrand bent, maar het lijkt me zinvol dat je de herziene versie van de rit afwacht. :wall:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor artos » 19 dec 2011, 21:35

noue hier eigenlijk
Afbeelding

speeltuin op de 2de pagina dacht ik zo?
Heb Fridjof gebeld rond 16:15u dat we het mooi vonden geweest. Zumo op home gezet en lang leve de topografische navigatie snel op de Peelweg richting Helmond en dan via Son naar de snelweg op Veldhoven aan.

We zijn niet te beroerd voor een beetje zoekwerk, erg makkelijk is dan een goede 27mc. Bij foutrijden ging de voorrijder (Mudbasterd) dan polshoogte nemen zodat wij weer konden roken en koffie drinken, als hij de juiste route gevonden had dan een gil over de bak en rijden we weer aan, weet je gelijk waarom het bij ons allemaal zo lang duurt.
Overigens merk je dan wel dat je het rijden van zo'n tocht eigenlijk hooguit met een groepje van 5 of 6 auto's moet doen, anders wordt het veel te lastig met keren en zo.

grt
Paul
artos
Stamgast
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 09 okt 2011, 23:05

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor zwartepanter » 20 dec 2011, 09:22

Ok, das bij aanwijzing 79. Dan had je nog maar 101 aanwijzingen te gaan. :003:

Ik rijd zelf bij voorkeur met hooguit 2 a 3 wagens tijdens een rit. Anders wordt het zo'n treintje en krijg je ook sneller klachten is mijn ervaring.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Ruubje » 20 dec 2011, 14:09

ik heb ook nog een paar foto's geschoten maar niks spannends, daar reden de 2 voor me te hard voor om rustig foto's te maken :whistle:

Afbeelding

stukje waar we met ze 3en vast stonden:
Afbeelding

Groepsfototje:
Afbeelding

Afbeelding
Vitara 1993 automaat, 3inch verhoogd, bf 30 banden
Avatar gebruiker
Ruubje
Ploeter Maniac
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 28 sep 2011, 10:14
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor mudBAsTeRd » 20 dec 2011, 15:33

Hoi Ray,

Ik heb samen met Artos (Paul) de route gereden + nog 3 auto's en ik kan alleen maar zeggen hulde, hulde, hulde.... :023: :023: :023:. in het caffe hadden wij je al gezegt dat wij de route niet uit zouden rijden (lukt ons namelijk niet door koffie en bij kleppen tijdens de tocht)
ik heb nog nooit een 4x4 tocht uit gezet maar wel meer dan genoeg motortour tochten en ik weet als geen ander hoe moeilijk dat al is die gaan nog gewoon over de openbare weg!
Wij hebben erg veel plezier gehad zondag buiten het mooie natuur schoon ook nog een paar buizerts gezien.

over het stukje bij de boer waar ik een cherokee jeep uit de modder heb getrokken... toen wij langs zijn akker zijn gereden stonden er sporen van een tractor over en langs het veld. niet van 4x4 auto,s (of ze moeten wel erge grote banden erop gelegen hebben) :003:
het was een lastig stukje maar als je goed links hield wel te doen.

wat het commentaar van andere betreft... je kan het noooooit iedereen naar de zin maken en perfect is niemand dus een foutje kan er altijd wel inzitten ook al rijd je de route 10x na. een beetje nadenken tijdens een rit hoort er ook bij

grt Bart (mudBAsTeRd)
begin van het 4x4 virus is begonnen
Avatar gebruiker
mudBAsTeRd
Ploeter Maniac
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 03 nov 2009, 10:52

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor zwartepanter » 20 dec 2011, 17:53

@Bart: Bedankt voor de steun en fijn dat je zoveel plezier hebt gehad. :023:
Heb je nog foto's gemaakt toen je daar was? Zou een mooi bewijs zijn dat de tractorsporen er toen al lagen.

Vandaag foto's wezen maken op de plek des onheils:

De ingang vanaf de weg:
Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind is de bosrand te zien:
Afbeelding

Veel drassiger dan toen ik hem uitzette :shock: :
Afbeelding

Duidelijk tractorsporen te zien:
Afbeelding

Aan het einde ook veel keersporen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn doorgestuurd naar het bestuur van 4x4Anders. Nu is het afwachten hoe het afgehandeld wordt. Hopelijk komen ze er uit met de boer en de veroorzakers van de schade. :pary:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor Bassie » 20 dec 2011, 19:55

Het is jammer dat het zo gelopen is. de schade zal meevallen, want het lijkt een akker en die ploegen ze toch weer om :wink:

Maar dat is altijd als je iets organiseerd, er zijn er altijd een paar die menen om volgas langs het spoor op een nieuw spoor te moeten trekken.... Zulke gehaktballen hou je altijd en als ze bekend zijn is het simpel: weigeren de volgende keer.
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor jeroen » 23 dec 2011, 23:30

jammer dat het mis is gegaan met de route

maar van die sporen kan ik alleen maar zeggen, als je volgens road book door een rivier word gestuurt ga je er ook niet doorheen.
je bestuurd zelf het voertuig, en als er 1 spoor staat gaat er al snel een 2e doorheen enz enz, jammer maar is gebeurt, zoals ik snel lees zijn ze bezig het op een nette manier op te lossen
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor artos » 24 dec 2011, 14:12

eindelijk tijd en zin gepakt en de zumo ff aan de pc gehangen
Voor de liefhebbers hierbij de route, deze blijft een paar dagen zichtbaar en zal daarna geblokkeerd worden.
Het is dus het aantal kilometers zoals ik heb gereden met mijn Vitara, van huis naar Bakel, route tot punt 79 en daarna naar huis.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=dtshfstoypaaoxom


grt
Paul
artos
Stamgast
 
Berichten: 103
Geregistreerd: 09 okt 2011, 23:05

Re: Kerstrit 2011

Berichtdoor mudBAsTeRd » 27 dec 2011, 12:19

zwartepanter schreef:@Bart: Bedankt voor de steun en fijn dat je zoveel plezier hebt gehad. :023:
Heb je nog foto's gemaakt toen je daar was? Zou een mooi bewijs zijn dat de tractorsporen er toen al lagen.

Vandaag foto's wezen maken op de plek des onheils:

De ingang vanaf de weg:
Afbeelding

Afbeelding

Aan het eind is de bosrand te zien:
Afbeelding

Veel drassiger dan toen ik hem uitzette :shock: :
Afbeelding

Duidelijk tractorsporen te zien:
Afbeelding

Aan het einde ook veel keersporen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn doorgestuurd naar het bestuur van 4x4Anders. Nu is het afwachten hoe het afgehandeld wordt. Hopelijk komen ze er uit met de boer en de veroorzakers van de schade. :pary:


Nee helaas geen foto's gemaakt, behalve de foto die Artos al had gepost op 1e pagina (2e post van hem) daar zie je mij auto vanaf de achterkant.
maar toen stonden er alleen maar tractor sporen in hiet veld. op de foto's van jou staan ook de sporen van 4x4 auto's die gekeerd zijn, wij zijn door het bos verder gereden.
jammer dat het allemaal zo moet gaan.
begin van het 4x4 virus is begonnen
Avatar gebruiker
mudBAsTeRd
Ploeter Maniac
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 03 nov 2009, 10:52

Vorige

Keer terug naar Evenementen, Foto's en Film's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron