Roan challenge 2016

Foto's en Films van evenemten van Ploeter evenementen

Roan challenge 2016

Berichtdoor jeroen » 07 dec 2016, 22:02

Zo het jaat zit er alweer een maandje op voor ons dat we de laatste wedstrijd gereden hebben.

Voor de eerste keer met hun mee doen is niet slecht uit gepakt voor ons, D1 waren mart en steven met stevens vitara, D2 waren mn soms wat irritante maar hard werkende broer in het witte samuraitje.
Aangezien het vorig jaar bij noordelijke 4wd challenge goed was bevallen het spelletje hadden we besloten dit jaar ook weer te gaan doen, het enigste wat ons tegen hield was dat hun 5 of 6x(ik weet het al niet meer hoe vaak zei rijden per jaar)op het baggerpark rijden en 1x een ander terrein. En dus kwamen we roan uit.

Zo geschieden het en stonden we eind februari in spaarnwoude klaar......het niveau auto's lag alleen stukje hoger. Kreeg soms ook het gevoel of we wel gewaardeerd werden met ons wat minder extreme auto....in de zin van geen toplieren geen ronkende v8. Ik nog klooiend met grondanker waar ik pas voor 2e keer mee werkte als bijrijder zijnde. Maar goed tijdens zo'n proef heb je er toch geen tijd voor om daar druk omte maken of het uberhaupt te verstaan wat ze zeggen of wat je fout doet. Je bent keihard met zn 2e aan het werk om de proef te voldoen binnen half uur tijd. De intercom is wel een verademing ipv dat schreeuwen naar elkaar zoals we vorog jaar deden. Met wat kleine pech gevalletjes toch opzich redelijk kunnen rijden daar.
De 2e wedstrijd in rilland hebben we puur door geen tijd allebei niet gereden omdat de auto's niet klaar waren.
De 3e wedstrijd was in eindhoven. Ja dat is dan toch wel heel mooi terrein. Meer dan genoeg bomen dat je je grondanker niet nodig hebt. We begonnen met een nachtproef...wat heet scheuren door het bos. Zoveel mogenlijk rondjes tot middernacht en de zondag gevolgd door 5 proeven.

Betrix was de 4e waar steven en mart wel zijn geweest en dennis en ik niet. Daar kan ik niet veel van vertellen behalve dat steven en mart alle proeven hebben weten te rijden. Het was wel zwaar met alle hens aan dek om het te volbrengen.

De 5e zou in wamel zijn maar door de vele regen is die verplaatst naar landsard...whoehoew ons terreintje haha.
Hier hebben we ook allebij opzich probleemloos onze proeven kunnen rijden. Dennis heeft alleen de auto 1x op de kant gelegt maar toch de proef nog ruimschots binnen de tijd weten uit te rijden.

De laatste wedstrijd was in landgraaf. Nog nooit geweest maar was ook wel zwaar terrein. Tenminsye hoe de proeven waren uit gezet. Dennis en ik.begonnen de proef met berg van 20 meter hoog gok ik te beklimmen recht omhoog....dus lieren. De 1e kwamen niet boven. De 2e zei gaan jullie maar eerst. Het probleem was. Je moest aan de andere kant weer steil naar beneden in mul zand. Wij kwamen wel boven hebben nog geprobeert maar ons grondanker kreeg nergens grip dus zikn bovenop gestopt. Daar was punt van 25% wat inhoud 10 punten. Das beter als niks en auto heel houden.bij de 2e proef die we moesten rijden brak bij een afdaling het liertouw achter en dennis gleed 1.5 meter meter vrij stijl naar beneden en ik zag hem voorover gaan. De auto bleef gelukkig staan op zn neus. We hebben hem weer op zn achterwielen geliert met wat hulp van steven en mart en er buiten de tijd de proef uit gereden. Toen hebben we gezegt het is klaar, remdruk was weg en niet meer echt betrouwbaar achterlier is daar niet scht veilig. Mary en steven hebben alles uitgereden die dag. Ook die berg dus die wij halverwege afsloegen. Alleen bij hun laatste proef had steven geen aandrijving meerop de laatste 10 meter.

Steven en mart zijn op de 6e plek beland en wij op de 11e van de zeg 20 deelnemers. Dus lang niet slecht.

Zoals het nu lijkt is de planning volgend jaar weer te gaan rijden steven en mart met de vitara en als het goed is dennis en ik met mijn vitara. Het is super leuk om te doen alleen het kost best veel vrije tijd die ik niet echt heb. Das echt enigste nadeel vind ik.

Zijn wel genoeg foto's maar die ga ik niet allemaal met mn telefoon uploaden onder weg :003:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: Roan challenge 2016

Berichtdoor frankd » 08 dec 2016, 20:13

Mooi verhaal Jeroen, goede klassering voor een eerste keer.
Ik ga proberen volgen seizoen te komen kijken om jullie aan te moedigen
Groetjes Frank

Grand vitara 2.5V6 2001
Kia Sportage 1.6 2013
Avatar gebruiker
frankd
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1953
Geregistreerd: 20 jun 2008, 18:12
Woonplaats: Standdaarbuiten

Re: Roan challenge 2016

Berichtdoor Frenske » 10 dec 2016, 18:46

Klinkt erg goed :023: . Helaas heb ik geen facebook maar probeer t te volgen en hoop dat ik een keer tijd heb om te kome kijken :003:
Omdat het kan . . . !!!
Avatar gebruiker
Frenske
Ploeter Maniac
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 11 apr 2014, 15:54
Woonplaats: Horst

Re: Roan challenge 2016

Berichtdoor Greppel » 18 dec 2016, 23:42

Goed verhaal, lekker kort :005: :005:

nee pik, goed gedaan :023:
Avatar gebruiker
Greppel
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1135
Geregistreerd: 27 jan 2013, 18:55
Woonplaats: Ameland

Re: Roan challenge 2016

Berichtdoor suzuki.pickup » 20 dec 2016, 20:20

tjek ! :023:
suzuki.pickup
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 901
Geregistreerd: 01 okt 2013, 21:25


Keer terug naar Evenementen, Foto's en Film's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron