supercharger

Alles wat te maken heeft om meer koppel/pk's te krijgen.

Moderator: Beheerder

Berichtdoor Bassie » 26 jun 2008, 21:04

Dat spaghetti uitlaatspruistuk komt er nu dus bij op inclusief katvervanger.......


Ik zal zsm mijn ervaringen delen.

Overigens heb ik al een klein knopje waarmee ik echt flink meer vermogen krijg dan standaard......ik denk dat het zo'n 10-20% scheelt

:lol: :lol:









knopje om van LPG naar benzine te schakelen
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Berichtdoor RobinHel » 26 jun 2008, 21:08

bvdbroek1 schreef:knopje om van LPG naar benzine te schakelen


Ik heb een speciale vloeistof waarmee ie beter en vooral zuiniger rijd :lol: :lol:

shell v power
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Berichtdoor Bassie » 26 jun 2008, 21:17

Nou nou... dat zal wel prijzig zijn met de huidige benzine prijzen!!! :?

dan toch maar liever wat minder vermogen en voor 0,60 per liter tanken :lol:
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Berichtdoor Totalegekte » 27 jun 2008, 15:16

bvdbroek1 schreef:Nou nou... dat zal wel prijzig zijn met de huidige benzine prijzen!!! :?

dan toch maar liever wat minder vermogen en voor 0,60 per liter tanken :lol:




LPG rulezzzzzzzzz :lol: :lol:
Gr Totalegekte
Chassis hoogte 37,5 cm



Afbeelding
Avatar gebruiker
Totalegekte
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5847
Geregistreerd: 02 mei 2007, 16:40
Woonplaats: Oosterbierum/Friesland

Berichtdoor RobinHel » 27 jun 2008, 16:52

daarom ben ik zo blij dat ik een auto van t werk heb ook voor de prive kilometers waardoor ik met de suuz alleen zo'n beetje de ploeter kilometertjes rijd en de rest betaald de baas he :lol:
en ik heb dan wel bijteling waar ik over kan zeiken maar dit is zo weinig dat ik eigenlijk geen rede heb tot zeiken :wink: maar das gewoon leuk om me pa mee te vervelen!!! (hij heeft hekel aan leaserijders die zeiken over de bijtelling :lol: )
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Berichtdoor mrgiesz » 28 jun 2008, 23:26

Heeft hij daar zo'n hekel aan ja :wink:

Ik kom van de week wel ff langs gaan we samen lopen bitchen op de bijtelling en dat die zo duur is 8)

Ik bedoel je moet toch iets verzinnen om je eigen van de straat te houden toch?
Where patience fails.... Force Prevails
AfbeeldingAfbeelding
Avatar gebruiker
mrgiesz
Ploeter Maniac
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 25 mei 2008, 21:25
Woonplaats: Giesbeek

Re: supercharger

Berichtdoor jeroen » 02 jan 2010, 20:52

ik zet het hier ff neer

weet iemand welke diameter buis voor aanzuiging het best is voor de lucht?
er zit nu bij mij een potje van pvc op, die gaat over in 50mm, is dit wat of erg dun'?
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: supercharger

Berichtdoor Totalegekte » 02 jan 2010, 20:54

60mm volgens mij dat hanteren de meeste volgens mij
Gr Totalegekte
Chassis hoogte 37,5 cm



Afbeelding
Avatar gebruiker
Totalegekte
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5847
Geregistreerd: 02 mei 2007, 16:40
Woonplaats: Oosterbierum/Friesland

Re: supercharger

Berichtdoor jeroen » 02 jan 2010, 20:57

ok thnx, ma dan doet 50mm het eerst ook wel :003:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: supercharger

Berichtdoor Ploeteraar » 20 jan 2010, 22:45

Naar mijn mening is hoe groter hoe beter aangezien onze blokken zelf aanzuigend zijn.
Ik heb goede contacten met de NIMAG technische dienst (inporteur van Suzuki NL) en er zijn verhalen bekend van een swift waarbij het zeer naukeurig aanvloeien van zuurtsof belangrijk is. Dus dan zou een TE grote opening een TE lage doorstroom geven en dus negatieve effecten.
Of dit zo is voor de vitara weet ik niet.
Wat wel erg belangrijk is de temperatuur van de lucht. Hoe kouder hoe beter. Warme lucht is nog te comprimeren en dat geeft vermogens verlies. Koude lucht kun je veel moeilijker comprimeren en heeft dus de meeste volume in de cilinders. Dus meer vermogen.
Heb je een vitara met gasinstallatie dan spelen er hele andere dingen. Als dan de aanzuigluchtstroom veranderd word heeft dat gelijk effect op de mengverhouding tussen gas en lucht en kun je een rot lopende motor als gevolg hebbem. Dat is ook de redenen waarom gas rijders hun snorkel aanzuigtip VAAK naar achteren hebben staan. Zetten zij deze zoals het hoort naar voren, (dus om de meest koude lucht aan te kunnen zuigen) krijgen ze TE veel lucht t.o.v gas en loopt de motor rot.

Dus om een samenvatting te geven.
Probeer zo koud mogelijke lucht aan te zuigen. Laat hierbij het aspect diameter pijp even weg. 50 of 60 geeft niet DE belangrijkste winst. Koud of ietsje warmer wel.
(uiteraard als we ECHT gaan tunen op de halve pk kijkend geeft 50 of 60 ook verschil, maar temperatuur is nummer 1)

Succes

Groeten vanuit Frankrijk Lyon, hotel Campanille
Met vriendelijke groet,

de Ploeteraar
http://www.ploeteraar.nl

De GROOTSTE Vitara website van Nederland met eigen FORUM !!!
Ploeteraar
De Ploeteraar
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 26 apr 2006, 16:36
Woonplaats: 't westen ;)

Re:

Berichtdoor Art » 14 okt 2010, 21:59

Totalegekte schreef:

LPG rulezzzzzzzzz :lol: :lol:



OP GAS MJOET JE NIET RIJDEN, MAAR KOKEN!!!

nee ik heb het er niet op hoor! mijn auto loopt 1:7/1:8 op benziene maar ik denk er niet over om op gas te gaan rijden!
je kan er zelf bijna niks aan beginnen, je betaald fucking veel wegenbelasting, en je heb helemaal geen kofferbak meer want ruimte voor onderbouw heb je iig bij de vitara niet.

ik heb ook een chevy op gas gereden maar een en al drama!

maar ontopic,

je link werkt niet meer, maar ik weet denk ik wel wat voor ding je bedoelt.
niet kopen! de winst die hij opleverd ben je al kwijt aan het verlies aan weerstand in je dynamo.
gewoon een klein turbotje erop zetten en met 0.2 bar overdruk gaan rijden, dan blijft alles heel.

(jaja ik weet dat het topic al bijna 3/4 jaar stil lag :whistle: )
Quad Repair voor reparaties aan quads trikes brommers en buitenboord motoren
Avatar gebruiker
Art
Lierhulpje
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 23 aug 2010, 19:59
Woonplaats: Ammerstol

Re: supercharger

Berichtdoor Bassie » 15 okt 2010, 06:58

onderbouw heb je wel bij Vitara :naughty:


Heb het zelf gehad :whistle:
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Re: Re:

Berichtdoor Totalegekte » 15 okt 2010, 15:07

Art schreef:
Totalegekte schreef:

LPG rulezzzzzzzzz :lol: :lol:



OP GAS MJOET JE NIET RIJDEN, MAAR KOKEN!!!

nee ik heb het er niet op hoor! mijn auto loopt 1:7/1:8 op benziene maar ik denk er niet over om op gas te gaan rijden!
je kan er zelf bijna niks aan beginnen, je betaald fucking veel wegenbelasting, en je heb helemaal geen kofferbak meer want ruimte voor onderbouw heb je iig bij de vitara niet.

ik heb ook een chevy op gas gereden maar een en al drama!

maar ontopic,

je link werkt niet meer, maar ik weet denk ik wel wat voor ding je bedoelt.
niet kopen! de winst die hij opleverd ben je al kwijt aan het verlies aan weerstand in je dynamo.
gewoon een klein turbotje erop zetten en met 0.2 bar overdruk gaan rijden, dan blijft alles heel.

(jaja ik weet dat het topic al bijna 3/4 jaar stil lag :whistle: )




Hoeze niks zelf aan doen je ken er alles zelf aan doen die moderne systemen is wat anders!


Als je zo als ik toen 35000km per jaar reed is t toch wel heel erg voordelig om op LPG te rijden!

Dat Hok van mij heeft al bijna 21 jaar en 260000km op LPG gelopen zonder echt veel problemen!

op dit moment is de verdamper aan vervanging toe maar ja ik ga de zooi er uit halen
omdat ie nu wel te duur is !


Dus je zal wel pech gehad hebben met die ami bak :wink:

Enzoals Bastiaan al zegd onderbouw ken wel bij een Vit :wink:
Gr Totalegekte
Chassis hoogte 37,5 cm



Afbeelding
Avatar gebruiker
Totalegekte
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5847
Geregistreerd: 02 mei 2007, 16:40
Woonplaats: Oosterbierum/Friesland

Re: supercharger

Berichtdoor SJerriff » 15 okt 2010, 16:38

hoog bla bla gehalte in een antwoord 3 jaar te laat....
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: supercharger

Berichtdoor Art » 20 okt 2010, 19:05

het bla bla gehalte is op dit forum toch hoog dus kan dat van mij er wel bij!

maar heel veel liters kan je dan ook niet kwijt denk ik!
die chevy van mij had 180ltr maar liep dan wel 1:4 dus met (gok ik)30 ltr onderbouw kom je ook niet ver
Quad Repair voor reparaties aan quads trikes brommers en buitenboord motoren
Avatar gebruiker
Art
Lierhulpje
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 23 aug 2010, 19:59
Woonplaats: Ammerstol

VorigeVolgende

Keer terug naar Tuning

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron