Jimny Verenlift, bodylift

Plaats hier je aanpassingen aan je bolide!!

Moderator: Beheerder

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor SJerriff » 20 maart 2014, 18:56

Correctiebussen voor de reactiearmen zal je nodig hebben.
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor RobinHel » 21 maart 2014, 10:28

hij heeft die speciale DG Draagarmen, die doen toch al die hoek corrigeren?
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor SJerriff » 21 maart 2014, 11:44

ja, dat zou goed kunnen inderdaad Robin. Ik weet niet of die ook daar al op aangepast zijn.
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor thijs wassenberg » 21 maart 2014, 12:59

De reactie armen zijn inderdaad zoals robin zei al gecorrigeerd!
Trillen deed hij standaard al heel erg tussen de 70 en 80, daarna was dat over. Hoop dat ik hem daar met de stuurdemper doorheen kan trekken en zien of ie dan rustiger wordt... En anders moet ik toch maar een auto kopen waar ik hem op een aanhanger achter kan hangen
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor SJerriff » 21 maart 2014, 13:59

dat zijn de betere armpjes dan Thijs :023:
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor thijs wassenberg » 21 maart 2014, 17:15

Probleem met trillen is een stukken minder dan ik had verwacht. Hij trilt veel minder met de 30 inch banden eronder dan toen ik de standaard bandjes nog onder de verhoging had. Moet gewoon even volgas hoog in de toeren van 60 naar 70 en boven de 70 stopt ie weer met trillen, net proefrit gemaakt en vrij probleemloos 98 km/h op de tomtom gehad :dance:
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor zwartepanter » 22 maart 2014, 11:56

Ziet er goed uit. :023:

Ik heb trouwens precies zo'n trillingsprobleem (mét stuurdemper). Bij 55-60 kmh begint het, bij 65-70 is het weer weg. Erg irritant op een 60km-weg. :wall:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor Bassie » 22 maart 2014, 20:10

thijs wassenberg schreef:Probleem met trillen is een stukken minder dan ik had verwacht. Hij trilt veel minder met de 30 inch banden eronder dan toen ik de standaard bandjes nog onder de verhoging had. Moet gewoon even volgas hoog in de toeren van 60 naar 70 en boven de 70 stopt ie weer met trillen, net proefrit gemaakt en vrij probleemloos 98 km/h op de tomtom gehad :dance:


Ik heb dat trillen ook gehad. Met standaard banden en dan rond de 50, 60 km perur. Met 31 ers geen probleem.
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor Beer » 13 apr 2014, 22:45

Bij mijn Jimny had ik ook last van trillen. Ik had eerst last van een hoogteslag van de banden. Na montage van andere banden 215/75/15 BFG AT en daarna goed balanceren zijn de trilmomenten geheel verdwenen.
Ik heb zelf nu een 3 inch verenlift van Zanfi.it er onder liggen. Heb overigens wel een stuurdemper er onder hangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet,

http://picasaweb.google.com/hck.berends/Suzuki4x4HenriBerendsDoorwerth?feat=directlink
LJ80Q (1980)
Jimny 3drs mtltop (2004) 3 inch Zanfi verenlift, 215/75/15 BFG AT, Warrior Lier, YellowTop, ontkoppelbare stabilisatorstang, Xtreme HD Clutch
Avatar gebruiker
Beer
Mud Maniac
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 18 okt 2010, 18:59
Woonplaats: Doorwerth, The Netherlands

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor jeroen » 14 apr 2014, 05:22

hoogteslag?? wat is dat dan weer :think:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor brammie » 14 apr 2014, 09:06

Dan zit je band ei vormig op je velg
en gaat ie hobbelen
en bij hoge snelheden zelfs springen over het asvalt
If no one goes right
Go left!
Avatar gebruiker
brammie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 3292
Geregistreerd: 20 dec 2009, 23:12
Woonplaats: langweer

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor Beer » 14 jun 2014, 06:39

De hoogteslag zat bij mij in de oude banden. Hier nu op BFG AT

Afbeelding
Groet,

http://picasaweb.google.com/hck.berends/Suzuki4x4HenriBerendsDoorwerth?feat=directlink
LJ80Q (1980)
Jimny 3drs mtltop (2004) 3 inch Zanfi verenlift, 215/75/15 BFG AT, Warrior Lier, YellowTop, ontkoppelbare stabilisatorstang, Xtreme HD Clutch
Avatar gebruiker
Beer
Mud Maniac
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 18 okt 2010, 18:59
Woonplaats: Doorwerth, The Netherlands

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor Greppel » 15 jun 2014, 09:39

Flex ziet er goed uit :023: de lier vind ik ook mooi weg gewerkt in de bumper
Avatar gebruiker
Greppel
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1135
Geregistreerd: 27 jan 2013, 18:55
Woonplaats: Ameland

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor thijs wassenberg » 04 jul 2014, 11:46

twijfel twijfel... Kan voor 300 euro een gebruikte d&g vertragingset krijgen met versnellingsbaksteunen, sam aandrijfassen en km adapter. Moet er dan alleen nog een 4.16 t-case voor vinden..
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem

Re: Jimny Verenlift, bodylift

Berichtdoor jeroen » 04 jul 2014, 20:06

die vertragingsset, is de tandwielen neem ik aan dan? dan hoeft het toch geen 4.16 t-case te zijn?
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

VorigeVolgende

Keer terug naar Aanpassingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron