Hallo,
Ik heb me net voorgesteld in het nieuwe leden topic omdat ik op zoek ben naar een 4x4 off-road, en op de een of andere manier blijf ik een beetje bij de New Grand Vitara 5D hangen.
(of een oudere grand vitara zodat ik me niet druk hoef te maken om krasjes en deukjes, maar die moet ik nog ff passen :))
Redenen zijn eigenlijk:
-Redelijk vriendelijk in wegenbelasting
-Ben 2 Mtr en pas er goed in (landrover valt af, veel te krap en de rest van de die-hard 4x4 zijn loodzwaar zie wegenbelasting)
-Lijkt mooie all-round oplossing te zijn, MTB past wel achterin en vermoed dat het best lekker cruized als je eens keertje naar de ardennen en terug moet)
-Onderdelen ruim voorradig
-Betrouwbaar?
Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar de aanpassingen die je moet doen om een beetje serieus off-road te kunnen rijden, het hoeft niet extreem, maar wel serieus.
Hierbij wil ik dus wel in de gaten houden naar de drivebilety, het is geen daily driver maar zoals genoemd wil ik er wel graag makkelijk mee naar de ardennen kunnen rijden.
Ik heb al aardig zitten zoeken, ook in dit forum, maar er zijn mij nog een paar dingen niet helemaal duidelijk ik heb dus wat vraagjes en hoop dat jullie me kunnen helpen?
Verhogen:
-Je hebt de 2" verhoging setjes dit schijnt zonder problemen te kunnen, ik zou zelf kiezen niet voor de goedkoopste maar gewoon een goede oplossing, welke setjes worden aangeraden?
-je hebt ook 3" waar ga je da tegenaan lopen qua aanpassingen?
Bodylift
-waarom een bodylift (alleen maar om grotere banden kwijt te kunnen?), kan je dan niet beter iets meer verhogen van het onderstel?
-Banden, heb je andere velgen nodig voor het monteren van modderbanden die passen met een 2" lift
Tsja voor de rest heb ik genoeg sidebars bullbars etc gezien, alleen waar laat je die lier in het vooronder, gewoon achter de bumper?
En dan eigenlijk de laatste, als je nu 2"verhoogd met modderbanden, kan je dan een beetje mee met landrovers/landcruizers en andere "grote"4x4's?
Hoop dat jullie me kunnen helpen?
Gr,
Jasper