dames en heren,
hierbij het verslag van een vrijdag avond en een zaterdag aan de GV knutselen.
Ben begonnen met heel de rommel los te maken van de aandrijflijn toen ik onder de gv lag leek het mij vrij onmogelijk het diff zo uit het huis te pakken..
Maar de as zit maar met 4 bouten vast (eigenlijk 6 om het makkelijker te maken) dus voor het gemak maar heel de voorkant verwijderd.1
De bijrijders zijde wist ik niet hoe ik de aandrijs as los ging krijgen dus die eerst maar laten zitten en de as er zo onderuit gehaald.
De as op de workmate... let niet op de rommel ben ook nog aan het verbouwen.
Zaterdag is weer verder gegaan met waar ik vrijdag was gestopt.
Dus vooras uit elkaar de bij rijderszijde los gehaald (makkie) bestuurders zijde was wat meer overtuiging voor nodig maar ook gelukt
Hier de lucht actuator... that's the problem (i Hope)
Wanneer deze wordt bekrachtigd gaat er een sort balg werken en duwt 2 schijven uit elkaar.
tussen de schijven komt dan een kier van ongeveer 5mm groot.
hier past een tyrap in van +/- 25cm lang. heb witte genomen omdat deze volledig plastic zijn zodat als de boel het begeeft ik geen stalen delen in het diff krijg.
Dan de lucht er af en jawel hij blijft zitten hoor!!! Goed bezig!
Heel de rommel weer terug gebouwd. Vrijloopnaven van de sam gemonteerd en tis klaar! Al met Al een leuk weekend geweest over 2 weekenden de boel testen in Almere bij de ORR!!!