voordiff fix GV

Plaats hier je aanpassingen aan je bolide!!

Moderator: Beheerder

voordiff fix GV

Berichtdoor Nielzer » 09 mei 2011, 19:52

dames en heren,

hierbij het verslag van een vrijdag avond en een zaterdag aan de GV knutselen.
Ben begonnen met heel de rommel los te maken van de aandrijflijn toen ik onder de gv lag leek het mij vrij onmogelijk het diff zo uit het huis te pakken..
Maar de as zit maar met 4 bouten vast (eigenlijk 6 om het makkelijker te maken) dus voor het gemak maar heel de voorkant verwijderd.1
De bijrijders zijde wist ik niet hoe ik de aandrijs as los ging krijgen dus die eerst maar laten zitten en de as er zo onderuit gehaald.

Afbeelding
Afbeelding

De as op de workmate... let niet op de rommel ben ook nog aan het verbouwen.
Zaterdag is weer verder gegaan met waar ik vrijdag was gestopt.
Dus vooras uit elkaar de bij rijderszijde los gehaald (makkie) bestuurders zijde was wat meer overtuiging voor nodig maar ook gelukt

Afbeelding
Afbeelding

Hier de lucht actuator... that's the problem (i Hope)

Afbeelding

Wanneer deze wordt bekrachtigd gaat er een sort balg werken en duwt 2 schijven uit elkaar.
tussen de schijven komt dan een kier van ongeveer 5mm groot.
hier past een tyrap in van +/- 25cm lang. heb witte genomen omdat deze volledig plastic zijn zodat als de boel het begeeft ik geen stalen delen in het diff krijg.

Afbeelding
Afbeelding

Dan de lucht er af en jawel hij blijft zitten hoor!!! Goed bezig!

Heel de rommel weer terug gebouwd. Vrijloopnaven van de sam gemonteerd en tis klaar! Al met Al een leuk weekend geweest over 2 weekenden de boel testen in Almere bij de ORR!!!
1999 GV 2.5 V6, 1.5 inch lift, 235/70r16 AT : verkocht..... :(
1990 samurai
Nielzer
Stamgast
 
Berichten: 107
Geregistreerd: 30 sep 2010, 09:02
Woonplaats: Hoogezand

Re: voordiff fix GV

Berichtdoor zwartepanter » 09 mei 2011, 22:17

Goeie fix, maar wat was nu ook alweer het probleem? Is het niet de bedoeling dat die difflock (want dat is het toch?) in- en uitgeschakeld kan worden dan? :think:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: voordiff fix GV

Berichtdoor Nielzer » 10 mei 2011, 08:06

zwartepanter schreef:Goeie fix, maar wat was nu ook alweer het probleem? Is het niet de bedoeling dat die difflock (want dat is het toch?) in- en uitgeschakeld kan worden dan? :think:


het is geen difflocker maar het zijn vrijloopnaven. deze zitten bij de gv in het diff gebouwd. Deze naven werken op lucht, alleen ergens zit er een lek in het systeem, waar is alleen de vraag.
hierdoor valt de druk langzaamweg en is de comp. net te laat met oppakken en heb je even geen 4wd... redelijk kansloos dus.
Deze fix had ik ergens van een engels/amerikaans forum over suzuki. dit houd in, als je het diff op druk zet wordt er een soort geul van 5mm breed zichtbaar waneer je hier een tyrap in legt en de druk er afhaalt blijft de vrijloop in... het voordeel is ook dat ik nu in 2wd laag kan rijden als ik de handmatige naven niet inschakel...waarschijnlijk ga ik dit nooit gebruiken maar toch, het kan he!
1999 GV 2.5 V6, 1.5 inch lift, 235/70r16 AT : verkocht..... :(
1990 samurai
Nielzer
Stamgast
 
Berichten: 107
Geregistreerd: 30 sep 2010, 09:02
Woonplaats: Hoogezand

Re: voordiff fix GV

Berichtdoor zwartepanter » 10 mei 2011, 15:49

Aha, weer wat geleerd. :wink:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave


Keer terug naar Aanpassingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron