Aanpassingen aan mijn vit!!

Plaats hier je aanpassingen aan je bolide!!

Moderator: Beheerder

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor zwartepanter » 26 maart 2011, 10:14

Schijven wisselen is een klusje van niks hoor. Wiel er af, remklauw er af en ff weghangen, remschijf wisselen (zit dan los als het goed is, anders een paar tikken met de kunststof hamer) en daarna remklauw en wiel weer monteren. :wink:

Fijne lampjes zijn dat, ik heb er 1 en dat is al een bult licht! :023:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor Bassie » 26 maart 2011, 10:22

bosje schreef:Scheelt inderdaad erg veel met achteruitrijden :lol:
En nu alleen nog verstralers voorop!!! En dan hebben we toch wel genoeg licht.......... :doh: denk ik :twisted:
En nu moeten binnenkort mijn nieuwe schijven erop :pary: moet nog ff plannen wanneer dit gaat gebeuren.
Als ik tijd heb wil ik hier een how to van maken!! Schijven en blokken vervangen maar dat moeten we dan ff bekijken!!!
En mijn speakers moeten ingebouwt worden in de houdenplank dus werk genoeg :shifty:



schijven vervangen is idd heel simpel. Als je een remblok kan vervangen kan je dat ook :003:
Groeten Bastiaan

Vitara: 6 cm verenlift, 30-ers: chassis hoogte 30 cm rip
Samurai: , 4.16 tbak, 3 inch bladveren, 31-ers: chassis hoogte: 44 heb ik nie
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bassie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5044
Geregistreerd: 30 jan 2008, 12:43
Woonplaats: Buren

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor bosje » 26 maart 2011, 10:38

Ok dus geen how to :whistle:
Moet toch ff kijke wanneer we dit gaan doen...maar komt goed!


Bedankt Allemaal voor de positieve reacties :dance:
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor pieterloz » 26 maart 2011, 19:36

Stevo,
schijven kunnen we van de week wel ff vervangen als ik je banden terug breng, zo gebeurt :whistle:
Un rijende frikandel..
Avatar gebruiker
pieterloz
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1054
Geregistreerd: 22 feb 2010, 22:09
Woonplaats: loon op aarde

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor bosje » 26 maart 2011, 20:25

Ja super!! Als je wilt helpen heb blokken bij mij ook nog nooit vervangen, die wou ik ook meteen doen!! :whistle:
Moete we alleen ff kijke wanneer want kan bij mij thuis niet binne staan :doh: of we moeten op de boerderij in spoordonk afspreken maar dat kijken we morgen wel ff!!

Niemand heeft toevallig nog een achteruitrijschakelaar ( goed scrabbelwoord trouwens :whistle: ) liggen..... :think:

Grtjs
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor zwartepanter » 26 maart 2011, 22:08

Nee sorry. :102:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor jvdzee » 26 maart 2011, 23:26

Ik kan maandag hier bij schoonhoven wel ff informeren of hij nog schakelaars heeft
Maar het is wel een leuk klusje om te vervangen zonder bodylift dacht ik :003:
jvdzee
 

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor bosje » 18 mei 2011, 15:22

Hmmm nou word het wel heel erg.

Maandag is mijn vit naar de garage geweest, daar hebben ze de waterpomp vervangen, en ook meteen de distributie riem.
Hij starte wat slecht dus heeft hij ook meteen de carb goed schoon gemaakt.
Het starten is nou wel wat beter maar nog steeds niet heel erg soepel.
Maar na een aantal kilometer rijden begon hij als ik gas gaf om in te halen of iets dergelijks en redelijk hoog in zijn toeren kwam te schokken en je hoorde een geluid in het blok alsof de kleppen helemaal mis sloegen ofzo.
Nou zit dit waarschijnlijk nog en de carb dus die zullen we maar vervangen maar dat was ik toch al van plan.

Maar de waterpomp hadden we vervangen omdat we dachten dat deze lek was, we zagen koelvloeistof bij de waterpomp naar beneden lopen en waarschijnlijk was er een lager in de pomp kapot.
Dus nieuwe waterpomp.
Ik vandaag weer naar school, op de snelweg gaat de warmte meter opeens klimmen naar de 3 kwart, nog niet in het rood maar ruim over het midden.
Het was file rijden en iedere keer als we stil stonden werd hij wat warmer en als we weer gingen rijden koelde hij weer wat af.
Ik gestopt bij de benzinepomp en kijken, koelvloeistof bijna op.
Ik denk nou misschien had hij hem niet helemaal goed kunnen vullen en zat er wat lucht in het systeem, dus ik wat koelvloeistof van de benzinepomp erbij gegooit en verder rijden.
Ging goed maar terug weer precies hetzelfde dus ik weer stoppen en koelvloeistof tankje leeg...
Dus ik weer bijgevuld en toch thuisgekomen zonder dat de warmtemeter heel ver over het midden ging.

Dus kan ze waarschijnlijk weer terug naar de garage en ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.
Zit zelf helaas met school en werk etc en heb het veel te druk om zelf uitgebreid te gaan sleutelen.

Iemand misschien een idee waar het kan zitten, misschien is het een bekend kwaaltje van ze.

Ik weet het in ieder geval niet meer.

Als er nog veel aan komt ga ik hem verkopen :022: .........wat sleutelen vind ik niet erg maar ik moet wel op mijn auto kunnen vertrouwen!!!
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor bosje » 18 mei 2011, 15:23

Hmmm nou word het wel heel erg.

Maandag is mijn vit naar de garage geweest, daar hebben ze de waterpomp vervangen, en ook meteen de distributie riem.
Hij starte wat slecht dus heeft hij ook meteen de carb goed schoon gemaakt.
Het starten is nou wel wat beter maar nog steeds niet heel erg soepel.
Maar na een aantal kilometer rijden begon hij als ik gas gaf om in te halen of iets dergelijks en redelijk hoog in zijn toeren kwam te schokken en je hoorde een geluid in het blok alsof de kleppen helemaal mis sloegen ofzo.
Nou zit dit waarschijnlijk nog en de carb dus die zullen we maar vervangen maar dat was ik toch al van plan.

Maar de waterpomp hadden we vervangen omdat we dachten dat deze lek was, we zagen koelvloeistof bij de waterpomp naar beneden lopen en waarschijnlijk was er een lager in de pomp kapot.
Dus nieuwe waterpomp.
Ik vandaag weer naar school, op de snelweg gaat de warmte meter opeens klimmen naar de 3 kwart, nog niet in het rood maar ruim over het midden.
Het was file rijden en iedere keer als we stil stonden werd hij wat warmer en als we weer gingen rijden koelde hij weer wat af.
Ik gestopt bij de benzinepomp en kijken, koelvloeistof bijna op.
Ik denk nou misschien had hij hem niet helemaal goed kunnen vullen en zat er wat lucht in het systeem, dus ik wat koelvloeistof van de benzinepomp erbij gegooit en verder rijden.
Ging goed maar terug weer precies hetzelfde dus ik weer stoppen en koelvloeistof tankje leeg...
Dus ik weer bijgevuld en toch thuisgekomen zonder dat de warmtemeter heel ver over het midden ging.

Dus kan ze waarschijnlijk weer terug naar de garage en ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.
Zit zelf helaas met school en werk etc en heb het veel te druk om zelf uitgebreid te gaan sleutelen.

Iemand misschien een idee waar het kan zitten, misschien is het een bekend kwaaltje van ze.

Ik weet het in ieder geval niet meer.

Als er nog veel aan komt ga ik hem verkopen :022: .........wat sleutelen vind ik niet erg maar ik moet wel op mijn auto kunnen vertrouwen!!!
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor RobinHel » 18 mei 2011, 15:29

ik denk dat ze met vullen je kachel niet open hebben gedaan!!!! en die is wel leeg geweest....

dus ff stukje rijden, kachel 100% aan en gaan met het ding! loopt ie nog erg warm denk ik dat de driem 1 tandje fout ligt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor bosje » 18 mei 2011, 15:32

Ik heb met dat file rijden de kachel ook al helemaal open gehad en dat maakte niets uit, hij verbruikt ook nog steeds koelvloeistof.
En hoezo kan het eraan liggen dat de riem 1 tandje verkeerd ligt?
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor RobinHel » 18 mei 2011, 15:50

bosje schreef:Ik heb met dat file rijden de kachel ook al helemaal open gehad en dat maakte niets uit, hij verbruikt ook nog steeds koelvloeistof.
En hoezo kan het eraan liggen dat de riem 1 tandje verkeerd ligt?

daar kan ie warm van lopen (verbranding is niet 100% optimaal) en zelfs op den duur je kleppen verbranden!

Overigens vind ik koelvloeistof lekkage vreemd.
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor brammie » 18 mei 2011, 16:04

ik heb het zelfde probllem gehad met mijn waterpomp vervangen
vullen, leeg, vullen, leeg
was idd de kachel
If no one goes right
Go left!
Avatar gebruiker
brammie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 3292
Geregistreerd: 20 dec 2009, 23:12
Woonplaats: langweer

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor bosje » 18 mei 2011, 16:21

Dus ik moet hem ff vragen of ze mijn kachel open hebben gehad bij het vullen wat ik aanneem van wel want hij doet bijna niets anders als samurai en vitara.
en anders is het waarschijnlijk toch een slang of iets dergelijks.....die lekt
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: Aanpassingen aan mijn vit!!

Berichtdoor RobinHel » 18 mei 2011, 16:22

je kunt het ff checken! ga rijden en zet je kachel aan als je motor op tempratuur is :whistle: wordt ie niet snel warm heeft ie dat niet gedaan.

Ik doe het altijd zo met kvs vullen, ik zet de kachel open, vul het systeem, laat hem lopen en vul hem na!
dan is het vaak wel goed! 8)
Afbeelding
Avatar gebruiker
RobinHel
phpbb beheerder
 
Berichten: 4513
Geregistreerd: 25 mei 2008, 22:27
Woonplaats: Carport in Westervoort

VorigeVolgende

Keer terug naar Aanpassingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron