Hmmm nou word het wel heel erg.
Maandag is mijn vit naar de garage geweest, daar hebben ze de waterpomp vervangen, en ook meteen de distributie riem.
Hij starte wat slecht dus heeft hij ook meteen de carb goed schoon gemaakt.
Het starten is nou wel wat beter maar nog steeds niet heel erg soepel.
Maar na een aantal kilometer rijden begon hij als ik gas gaf om in te halen of iets dergelijks en redelijk hoog in zijn toeren kwam te schokken en je hoorde een geluid in het blok alsof de kleppen helemaal mis sloegen ofzo.
Nou zit dit waarschijnlijk nog en de carb dus die zullen we maar vervangen maar dat was ik toch al van plan.
Maar de waterpomp hadden we vervangen omdat we dachten dat deze lek was, we zagen koelvloeistof bij de waterpomp naar beneden lopen en waarschijnlijk was er een lager in de pomp kapot.
Dus nieuwe waterpomp.
Ik vandaag weer naar school, op de snelweg gaat de warmte meter opeens klimmen naar de 3 kwart, nog niet in het rood maar ruim over het midden.
Het was file rijden en iedere keer als we stil stonden werd hij wat warmer en als we weer gingen rijden koelde hij weer wat af.
Ik gestopt bij de benzinepomp en kijken, koelvloeistof bijna op.
Ik denk nou misschien had hij hem niet helemaal goed kunnen vullen en zat er wat lucht in het systeem, dus ik wat koelvloeistof van de benzinepomp erbij gegooit en verder rijden.
Ging goed maar terug weer precies hetzelfde dus ik weer stoppen en koelvloeistof tankje leeg...
Dus ik weer bijgevuld en toch thuisgekomen zonder dat de warmtemeter heel ver over het midden ging.
Dus kan ze waarschijnlijk weer terug naar de garage en ben benieuwd wat er gevonden gaat worden.
Zit zelf helaas met school en werk etc en heb het veel te druk om zelf uitgebreid te gaan sleutelen.
Iemand misschien een idee waar het kan zitten, misschien is het een bekend kwaaltje van ze.
Ik weet het in ieder geval niet meer.
Als er nog veel aan komt ga ik hem verkopen
.........wat sleutelen vind ik niet erg maar ik moet wel op mijn auto kunnen vertrouwen!!!