mijn prutstara restauratie

Plaats hier je aanpassingen aan je bolide!!

Moderator: Beheerder

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor Mickvv » 30 apr 2011, 23:10

Klinkt me meer als de drukgroep als hij ineens mee ophoud met ontkoppelen....

Mick.
Mickvv
Lierhulpje
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 maart 2011, 16:57

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 30 apr 2011, 23:18

Ik heb een nieuwe drukgroep en plaat besteld binnen 2 weken moet die binnen zijn
Het is de 16 kleppert set die is 15 mm groter en iets sterker alleen ori Suzuki dus ori prijs :wall:
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor Mart » 01 mei 2011, 08:01

Is idd je druk groep
waarschijnlijk zit de diafragmaveer en het huis vol met bagger.
Kwestie van de boel demonteren en schoonmaken
Of het geld schompes hebben en gewoon een nieuwe er op zetten :003:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Mart
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: 26 apr 2006, 18:29
Woonplaats: Langeraar

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 01 mei 2011, 08:13

Geldboom is leeg maar als ik de boel toch uit elkaar heb liggen kan ik hem net zo goed vervangen dacht ik
Ding is voor zo ver ik weet de eerste die er in zit dus ook 19 jaar oud :003:

Ik heb het inspectieluikje eraf gehad en er zat een heel klein beetje zwarte grijze stof in geen korrel zand lid te bekennen
Daarna de tuinslang erin en een poosje aan het pompen geweest met het pedaal maakt geen verschil
Dus ik denk niet dat het vuil is maarja zeker weten doe ik niet :wall:
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 10 mei 2011, 20:31

weer even een update(tje)

Vit op zijn kant gegooid en alle oppervlakte roest weggeborsteld en geslepen.
Ook weer het een en ander aan afwerk laswerk gedaan en nog meer geslepen :|

Op mijn werk alvast wat 50x1,5 mm 304 rvs buis besteld voor de uitlaat
Ook de nodige melkleiding bochten met grote radius en een paar reducers mee besteld.
Kosten 2 avonden overwerken is me toegezegd lekker goedkope uitlaat :003:

Alleen nog een rvs demper en een paar flexwiebele verende flenzen en rubbers regelen :wink:
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor Pjelle » 10 mei 2011, 20:35

jvdzee schreef:
Alleen nog een rvs demper en een paar flexwiebele verende flenzen en rubbers regelen :wink:



Demper?? nergens voor nodig joh :003:
Gr, PierJelle
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pjelle
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 2158
Geregistreerd: 12 jan 2010, 19:09
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 10 mei 2011, 20:56

Pjelle schreef:Demper?? nergens voor nodig joh :003:


Doe er wel een Demper tussen voor wat tegendruk en wat minder herrie :whistle:
Poes gaat er wel onderuit alleen met de APK zet ik die er tussen als de co meting niet goed is :wink:
Doe er ook maar gelijk een dubbele uitlaat onder ik heb nog een meter of wat pijp te veel :003:

Iemand tips om zelf een spaghetti achtig spruitstuk te maken?
vind ze nogal aan de dure kant en op m'n werk heb ik een partij afgekeurde rvs bochten liggen (klant wou geen Chinees materiaal :003: )
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor zwartepanter » 10 mei 2011, 22:12

Wat betreft spaghettiegebeuren: lijkt me een uitdaging! Het is namelijk de bedoeling dat alle pijpen ongeveer even lang worden voordat je ze laat samen komen.
Succes ermee dus! :think:

Ik heb laatst de cherrybomb van de X90 uit elkaar gehaald, waarom maak je niet zoiets? Klinkt goed en is redelijk eenvoudig zelf te maken.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 10 mei 2011, 22:24

Voor die 5 tientjes ga ik niet zelf klooien voor een demper.
Probleem is dat ik 6 meter dunwandige pijp kan bestellen terwijl ik er maar 80cm voor nodig heb. :wall:
En om er nu 4" dikwandige pijp voor te gebruiken lijkt me het gewicht ook niet ten goede komen :005:

Dat de buizen ongeveer even lang moeten worden gaat inderdaad een uitdaging worden maar niet onoverkomelijk.
Heb hem niet bij de hand maar volgens mij zijn bij het originiel spruitstuk cilinder 1+2 en 3+4 bij elkaar gezet en dan de 2 buizen vlak voor de kat weer vertakken.

Alleen waar zet je de lambda sonde ik denk dat die positie ook wel redelijk belangerijk is :think:

Wat betreft het geluid ik ga van 40/45 naar 50 mm buis toe dat zorgt ook voor een wat diepere grom :twisted:
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor Totalegekte » 10 mei 2011, 22:31

voor 299 euro voor een rvs spruitstuk en katvervanger ga ik zelf ook niet lopen kl#te :whistle: :whistle:
Gr Totalegekte
Chassis hoogte 37,5 cm



Afbeelding
Avatar gebruiker
Totalegekte
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 5847
Geregistreerd: 02 mei 2007, 16:40
Woonplaats: Oosterbierum/Friesland

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 12 mei 2011, 19:29

Voor € 299 heb je ook een hoop ander leuk spul dacht ik zo
Bochten etc heb ik zat liggen kost niets :wink:

Ik heb inmiddels ook al laro veren en schokbrekers geregeld.
Geven ongeveer dezelfde hoogte als een 3 inch lift :003:
De bestelde 2 lengtes buis zijn vandaag ook binnen gekomen eerdaags in de pauzes alvast het een en ander op maat zagen vanwege het transport.
Zaterdag ga ik het rollend chassis, de sam as en een handrem voor de sam tussenbak ophalen

In de bouwvak gaat alles eronder moet lukken in 3 à 4 weken
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor Mart » 12 mei 2011, 21:46

hahahahaha
ja en dat heb ik er al zoveel horen zeggen
3 a 4 weken dan ben ik klaar

je zal de eerste zijn die dat lukt :wink:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Mart
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: 26 apr 2006, 18:29
Woonplaats: Langeraar

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor Pjelle » 13 mei 2011, 06:28

:m31:
Gr, PierJelle
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pjelle
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 2158
Geregistreerd: 12 jan 2010, 19:09
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 13 mei 2011, 16:39

Ik krijg er hulp bij met ervaring :023:

Vandaag even een nieuwe brandstof filter en de temp sensor voor de ecu gehaald
Filter viel wel mee maar die temp sensor is origineel suzuki à €70 euro :shock:

En dan sta je even te babbelen over de verbouwing en kom je met het briljante idee ik moet ook nog een stuurdemper hebben dus er maar gelijk een meegenomen voor weinig :005:
Afbeelding
jvdzee
 

Re: mijn prutstara restauratie

Berichtdoor jvdzee » 18 mei 2011, 20:49

Vandaag weer lekker aan het slijpen geweest

Alleen de voorste bodypunten hier en daar nog een stipje lassen, afwerken met de flex en primeren.
Voor de achterwielen heb ik de linker geprimerd en afgekit daar moet nog een laag tussenlaag primer over en dan aflak en bitumen/steenslag meuk er over.
Ook de vloer van de laadvloer voor de helft in de primer gezet daar moet nog het een en ander bijgewerkt worden maar het blanke staal moet niet gaan roesten :003:
De tunnel bijna helemaal schoongemaakt alleen nog licht schuren de naden kitten en verf en bitumen/steenslagmeuk erover

Er moeten nu nog 5 gaten/plekken gedaan worden
Kleintje op de tunnel
Vloer bestuurderskant voor en achter
Stoel bevestiging links achter
Bodypunt links achter klein stukje plaatwerk

En dan alles helemaal afwerken :?

Morgen het een en ander aan zaagwerk doen voor o.a de reactiestangen en smiddags even 10 stuks uitwendige m24 en 4 inwendige m10 rvs stangkop lagers halen.
jvdzee
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Aanpassingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron