grotere dieseltank (unimog)

Zet hier alles wat je zelf gemaakt of ontworpen hebt met technische tekeningen enz.

Moderator: Beheerder

grotere dieseltank (unimog)

Berichtdoor thijs wassenberg » 07 maart 2016, 19:55

Ga voor de unimog een grotere dieseltank laten maken. Een vriend die werkt bij een scheepsbouwer wil hem van rvs voor mij maken  
We zitten echter nog een beetje te twijfelen over hoe we de aanzuiging gaan maken. 
De tank wordt LxBxH: 1.50x47x32 cm (afmeting ivm. beschikbare ruimte). Huidige plan is dat de brandstof van bovenaf wordt aangezogen d.m.v. een aanzuigbuis met 1 aanzuigpunt precies in het midden en 2 cm lager dan de rest van de tank. Dit betekent dus wel dat er altijd genoeg brandstof in moet zitten om ook heuvel op bij het aanzuigpunt te kunnen komen.

Weet iemand of er systemen zijn waarbij er bijvoorbeeld op2 punten (1 voor 1 achter) uit dezelfde tank gezogen kan worden zonder dat daarbij lucht aangezogen wordt als 1 van de 2 geen brandstof krijgt? Of een andere goede oplossing... Zit behoorlijk te zoeken op internet maar misschien gebruik ik de verkeerde zoek termen...

P.S. er komen 2 ontluchtingspunten op 1 in het midden en 1 achter een de vuldop met ingebouwde ontluchting voorop. En over de lengte komt waarschijnlijk elke 30 cm een slingerschot.
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem

Re: grotere dieseltank (unimog)

Berichtdoor jeroen » 07 maart 2016, 20:44

ikzou dat niet durven zeggen, op mn Volvo heb ik 2 tanks, maar dat word over gepompt.

kan je niet aan de voor en achterkant en gat boren en dan een buisje ertussen onder de tank lassen zoiets als dit http://www.racingbeateurope.com/ekmps/shops/lisad/images/-b-oil-catch-tank-b--1172-p.jpg
maar dan eronder.

naja daar loopt het ook uit als je schuin gaat natuurlijk
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: grotere dieseltank (unimog)

Berichtdoor zwartepanter » 07 maart 2016, 21:04

Op zich wel een leuke om uit te vogelen Thijs. Ik zal eens vragen op het werk of er iemand is die er ervaring mee heeft. Mijn manager Engineering bijvoorbeeld heeft redelijk wat ervaring in de automotive industrie dus misschien dat hij er iets op weet.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: grotere dieseltank (unimog)

Berichtdoor thijs wassenberg » 07 maart 2016, 23:50

jeroen schreef:kan je niet aan de voor en achterkant en gat boren en dan een buisje ertussen onder de tank lassen zoiets als dit http://www.racingbeateurope.com/ekmps/shops/lisad/images/-b-oil-catch-tank-b--1172-p.jpg
maar dan eronder.

naja daar loopt het ook uit als je schuin gaat natuurlijk


valt wel mee met uit dat potje lopen, als je daaruit de aanzuig kan doen. Had zoiets als 2e optie voor als dit nu helemaal niet goed blijkt te werken. Zelfs uitsparing aan de onderkant lassen van bijvoorbeeld 10x10x10 cm scheelt al omdat de vloeistof er niet zo makkelijk uit slingert. Nadeel is dat de tank nu al het laagste punt van het chassis is en de aanzuiging bijna precies in het midden tussen de wielen zit. Dus die bodemvrijheid wil ik eigenlijk wel houden.
Suzuki's zitten nooit vast en ze gaan ook nooit kapot, da's allemaal psychisch
thijs wassenberg
Ploeter Maniac
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:24
Woonplaats: arnhem

Re: grotere dieseltank (unimog)

Berichtdoor jeroen » 11 maart 2016, 21:50

Ja dat beperkt het idd ja. Niet zo over nagedacht :003:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo


Keer terug naar Zelf bouw onderdelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron