Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Als je het echt niet meer weet dan kan het hier altijd nog!

Moderator: Beheerder

Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor SJerriff » 28 jul 2012, 06:34

Is deze PETITIE jullie al bekend? (Niet Vitara gerelateerd maar Suzukimensen kunnen elkaar helpen he :023: )

Ik weet niet hoe oud hij is maar er kan nog getekend worden. Het is een petitie bij een open brief aan Suzuki Motor Corporation.
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor jeroen » 28 jul 2012, 06:44

zag het net, maar wat berreik je ermee door te tekenen?
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor SJerriff » 28 jul 2012, 06:47

jeroen schreef:zag het net, maar wat berreik je ermee door te tekenen?


Een petitie krijgt meer kracht als meer mensen hem steunen/ondertekenen.
De open brief is gericht of wordt gericht aan de fabriek en hoe meer steun hij krijgt, hoe meer kans het heeft te slagen.

Er is echter geen garantie dát hij zal slagen natuurlijk.
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor SJerriff » 28 jul 2012, 06:51

Een grove vertaling (google translate):


Een open brief aan Suzuki Motor Corporation

Wie zijn wij?


Wij zijn een informele groep van Suzuki eigenaren en liefhebbers. Onze leeftijden variëren van oudere tieners door middel van middelbare leeftijd. We komen uit een groot aantal inkomensniveaus en educatieve achtergronden. We hebben het vaak "ontmoeten" on-line en discussiëren over de vele ideeën die we hebben voor het verdere gebruik van onze Suzuki vrachtwagens. De meesten van ons bezit Samurais (Sierras, Jimnys) en de eerdere varianten, zoals de LJ-serie. Sommige hebben ook een eigen Vitaras (Sidekicks). Wat we allemaal gemeen hebben, is onze waardering van het soort voertuig Suzuki heeft in het verleden geproduceerd: licht, die in staat voertuigen, ontworpen in de eerste plaats voor off-road werk en recreatie.

Wat is dit document voor?

Wij zijn van mening dat er een kans voor Suzuki Motor Corporation voor de ontwikkeling (en in sommige opzichten, te heroveren) een aanzienlijk marktaandeel door gebruik te maken van een op dit moment onvoldoende verzorgde markt. Steeds vaker worden off-road voertuigen, ontworpen in staat om de eerste plaats als op de weg voertuigen: de off-road capaciteiten zijn ernstig in gevaar gebracht door te kijken naar de up-schaal voorsteden markt eerst, en het serieuze werk-en-recreatie off-road markt afgelopen.

Het is onze mening dat Suzuki is het bedrijf de beste positie om te profiteren van deze lage dekking markt. Suzuki's historische LJ en SJ series gebouwde voertuigen uitstekende voorbeelden van hoe een goed ontworpen voertuig een enorme wereldwijde marktaandeel te veroveren. Het is duidelijk dat die markt niet is verdwenen, zoals kan worden gedacht. Het is alleen maar grotendeels genegeerd.

Omvang

Het is onze bedoeling om het type voertuig dat beter zou dienen die op zoek zijn naar een "geen compromissen" off-road kan werken en recreëren vrachtwagen te beschrijven. We hopen ook om inzicht te verschaffen in de markt, zoals wij het zien, en hoe een nieuw ontwerp zou de markt aan te pakken
vraag.

De Markt

Er is van oudsher een sterke markt voor serieuze off-road trucks. Het blijkt te hebben drie basis onderdelen:

Werk vrachtwagens - die zijn ontworpen voor het vervoeren van ladingen, het gebruik van machines op afstand van andere bronnen van macht, en het vervoer van personeel in minder toegankelijke gebieden. Deze variëren van vier-wheel drive pick-up trucks door de Samurai het type voertuig om grote vrachtwagens, zoals de Mercedes Unimog.

Recreatieve vrachtwagens - die het algemeen gekocht (vaak als tweede of derde auto) en vervolgens gewijzigd in verschillende mate voor alles, van camping tot rock-kruipen om modder runs. Gedurende vele jaren heeft bijna elke off-road voertuig in staat is aangepast aan dit doel. Verreweg hebben echter voertuigen van elementaire de Samurai's ontwerpplan was het meest populair zijn.

Militaire vrachtauto's - die worden vaak "speciaal ontworpen" voor gebruik door militaire diensten. Voertuigen omvatten alles van de originele Willys Jeep door de huidige Hummer.

Het kan dan worden gezien dat de markt een goed ontworpen terreinvoertuigen kan truck tamelijk breed. Al deze segmenten zullen aannemen of andere wijze, zolang hun basis voldoet. Daarnaast zullen alle segmenten gemakkelijk "lenen" van ontwerpen die
werden voor het eerst gericht voor de overige segmenten als de truck kan gemakkelijk worden aangepast aan hun behoeften.

Het huidige aanbod

De laatste jaren meeste alle trucks historisch ontworpen om te dienen de markt hierboven zijn ofwel verdwenen veranderd andere marktvraag en als gevolg voldoen, veel minder geschikt in de originele, of worden gespecialiseerde de bedoeling van beperkte toepasbaarheid. In Noord-Amerika, bijvoorbeeld, is er momenteel slechts de Jeep Wrangler TJ en in mindere mate, de Nissan Xterra, aangeboden als off-road trucks voor de recreatie segment. Alleen de relatief dure Mercedes Unimog dient echt de serieuze off-highway werk segment. En voor het grootste deel, alleen het HMMV dient het leger segment. Hoewel dit weliswaar een Amerikaanse gezien zijn er vergelijkbare resultaten meeste andere delen van de wereld.

Er zijn weinig of geen speciaal ontworpen, mid-tier off-road in staat vrachtwagens die momenteel beschikbaar zijn. In de meeste alle gevallen, moet men zich "behelpen" met iets ontworpen voor een andere markt helemaal. Suzuki houdt een "aanwezigheid" via de Vitara, maar de Vitara's aandrijflijn is te licht voor serieuze off-road toepassingen. Het lijdt ook hetzelfde lot ondergaan als de meeste van de andere voertuigen die worden beschouwd als de huidige off-road voertuigen, en in het algemeen de markt gebracht als "SUV's": onafhankelijke voor-(en vaak achter) vering. Een dergelijke schorsing is op unieke wijze niet-geschikt voor serieuze off-road gebruik. Naast de schorsing compromis, bijna alle mid-tier voertuigen lijden aan aanzienlijke gewicht, de complexiteit en de kosten straffen door de toevoeging van "luxe" features toegevoegd in een poging om een ​​deel van de grote markt van de voorsteden, up-schaal kopers die, waarheid vast te leggen wordt verteld, absoluut niet de bedoeling van het nemen van hun meestal USD30 ,000-and-up voertuig verder off-road dan hun oprit.

Jeep blijft haar lange traditie van de marketing van de Wrangler-serie voertuigen, en zijn zelfs erkend dat er een extra marktsegment te winnen door het aanbieden van de TJ Rubicon Edition, die gericht zijn op meer serieuze off-road recreatie kopers. Nissan heeft zwaar gepromoot de Xterra als het antwoord voor de recreationalist zoek naar een serieuze auto om hem of haar mee te nemen in de locaties gebruikt voor meer extreme sporten. Suzuki, echter lijkt te hebben opgegeven deze markt volledig.

Suzuki's terughoudendheid kan zeker worden begrepen, gezien de ernstige problemen dat het in Noord-Amerika ondervonden als gevolg van de Consumer Reports artikel over de vermeende "roll over neiging 'van de Samurai. Het is onze stelling echter dat Suzuki met succes een opvolger van de Samurai niet alleen in Noord-Amerika, maar over de hele wereld te introduceren door middel van een combinatie van een uitstekend ontwerp en gerichte marketing. Suzuki kan worden geconfronteerd met een unieke kans in dit verband. Geruchten blijven de Wrangler serie voertuigen uiteindelijk worden vervangen door een IFS voertuig zoals de Cherokee is vervangen door de vrijheid. Er is vrijwel geen andere live-assig voertuig op dit moment geproduceerd andere dan de huidige Sierra Suzuki's op markten buiten Noord-Amerika. Een nieuw design, begonnen door Suzuki nu toe kon op de markt komen op een moment dat er weinig tot geen concurrentie. Wereldwijde aanwezigheid van Suzuki's kan leiden tot grote omzet in markten waar de Wrangler-serie is zwak, evenals in Noord-Amerika waar sprake is van een markt-segment wordt vrijwel geheel genegeerd.

In grote lijnen zou een dergelijk voertuig te hebben om de tekortkomingen van de Samurai (een voertuig nog steeds bijzonder goed geschikt voor het beoogde doel) aan te pakken, terwijl het handhaven van een fundamentele eenvoud: eenvoudig te bouwen, eenvoudig te onderhouden, eenvoudig aan te passen en eenvoudig te leven met, net zoals de Samurai was bij de invoering ervan.

Fundamentele overwegingen

Ten eerste, de focus van de stuwkracht van een marketingcampagne naar die met een actieve levensstijl. lmages met het voertuig gebruikt om sportkleding, expeditie stijl off-road rijden en toeren te slepen, heeft enz. Nissan enig succes gehad met deze voor de Xterra.

Ten tweede moet het voertuig krijgt een nieuwe naam. Wij stellen voor het terugbrengen van de Brute naam die is op de LJ serie vrachtauto's in Noord-Amerika die in de jaren 1970. Sierra (Australische naam van de Samurai) is al in gebruik is door General Motors voor hun lijn van lichte vrachtwagens. De Europese naam Santana niet veel zeggen in Noord-Amerika en heeft het gewenste effect niet geven voor een nieuw licht off-road truck. Alternatief, afhankelijk van de motor in de nieuwe voertuigen, SJ-420 kunnen worden gebruikt iets eenvoudig.

Suzuki echt nodig om te benadrukken dat dit niet zomaar een SUV in een ondergelopen SUV-markt. Dit kan een marketing tool zijn voor Suzuki om te laten zien die ze kunnen leveren een toonaangevende off-road SUV tegen een betaalbare prijs. Dit zou ook helpen om geloofwaardigheid te brengen aan de IFS-uitgeruste Suzuki. Om u te helpen de markt van het voertuig, moet Suzuki opzetten van hun eigen voertuig eigenaren groep, zoals met succes is gedaan met de Saturnus merk van General Motors. Het helpt met de mond-tot-mond reclame door het houden van de eigenaren te praten met hun vrienden over de voertuigen op de waterkoeler.

Van een verpakking en de opties staan ​​punt Suzuki moet zich concentreren op het hergebruik van zoveel mogelijk bestaande onderdelen momenteel in productie mogelijk te maken. Bijvoorbeeld, opnieuw gebruik maken van de achteras van de huidige Grand Vitara XL-7. Het derde deel van deze as kan worden in het ontwerp van een nieuw vooras. De 2.0 liter motor in de cilinder 4 Vitara een fijn motor kan worden gebruikt. We zien de 4-cilinder motor die meer in overeenstemming met de markt en eenvoudiger te onderhouden op de lange termijn, hoewel de 2,5 en 2,7 V-6 motoren kan ook worden overwogen. Brandstofverbruik is erg belangrijk, een van de redenen waarom we Suzuki liefhebbers om mee te beginnen.

Om opties te vereenvoudigen, de verkoop van de voertuigen in de pre-geconfigureerde optie groepen. Deze moeten variëren van eenvoudige, basic configuraties aan de hard-core model dat velen van ons uiteindelijk willen. Er zou misschien een totaal van drie of vier optie groepen.

Prijzen moeten kunnen concurreren met, of beter nog, lager zijn dan de huidige Jeep Wrangler TJ. Daarentegen is de Defender 90 heeft een grote uitrusting en opties, maar een schandalige prijskaartje voor het marktsegment zijn wij het aanpakken. Terwijl het basismodel moet aanzienlijk lager zijn dan de Wrangler TJ, is het mogelijk dat een hard-core model zou gelijk zijn aan of hoger zijn dan de prijsstelling van een TJ, afhankelijk van onder meer de opties.

In sommige kringen, zijn Suzuki's gezien als low-end auto's die de neiging hebben te weinig schepsel comfort en macht. Dit is niet echt een probleem en kan mogelijk direct af te spelen in de markt dat de truck zou te pakken. Er is geen noodzaak voor elektrische ramen en deursloten in een voertuig met afneembare deuren en / of dat gaat diep water kruisingen te zien.

Suzuki mag niet direct op de markt dit voertuig als een schattige strand speelgoed voor in de stad tieners als klaar was met de Samurai in het verleden. Dat is een markt waar de verkoop aan worden gemaakt met een basis model, misschien, maar je moet ook engagement van de serieuze off-road koper. We hebben collectief schudden ons hoofd op de huidige marketing campagne voor de Aerio (we zouden in plaats daarvan graag een AWD Ignis zien met rallye-achtige reclame niet anders dan die gebruikt wordt door Subaru). Daarnaast is de huidige technische marketing campagne gebruikt door Volkswagen om de turbo dieselmotor beroep op de markt voor ons ook.

We realiseren ons dat de markt brengen van een dergelijk voertuig kan een up-hill gevecht met een aantal segmenten van de populaire media. De Land Rover Defender werd beoordeeld op op de Amerikaanse specialiteit kabelkanaal Speedvision kanaal enkele maanden geleden en werd fel bekritiseerd: het ontbreken van gemakken, luidruchtig, langzaam, gewoon styling, gedateerd interieur, dieselmotor, primitieve vering, etc. Alles wat wij als offroad liefhebbers liefde in een voertuig - en in wezen alle eigenschappen gemeen met onze Suzuki's - de elitaire, autojournalisten gehaat. Dit is geen grote verrassing. Gezien de Defender prijskaartje en de auto-journalist voorkeur voor on-road voertuigen. We stellen ze zich moeten houden aan het onderzoeken van wat zij weten: auto's. Opvallend was echter wel te maken dat de Defender wordt steeds iets van een statussymbool in de Europese steden te noemen. De omzet is toegenomen in de afgelopen jaren, in weerwil van wat volgens hen waren de "tekortkomingen" in vergelijking met de meer auto-achtige rivalen.

Wij vinden dit een punt dat moet worden gemaakt: de markt, vooral in Noord-Amerika, hoeft niet nog een Sidekick / Sportage / Grand Vitara / Escape / Amigo / CRV / RAV4. Het heeft een sterke, eenvoudige, goedkope kleine bruut ... met een zeer koele naam opgestaan ​​uit Suzuki's verleden: BRUTE!


We zouden graag zien ...

Motor en elektrische

Niet-interferentie (free-roterende) versie van de huidige 2.0 16V Suzuki motor, tuned voor koppel in het lage (1000 - 3500) toerental

Optioneel diesel, met aangepaste tussenbak gearing om dit voorbeeld, vergelijkbaar met het aanbod in Europa. Een turbo dieselmotor in de 90-120 range HP zou ideaal zijn

80 amp of grotere dynamo

Dubbele accu mounts

Hoge stroom stroom aansluiting voor en achter als een Toyota of Isuzu truck, geschikt voor lieren of de batterij het stimuleren van (dat wil zeggen: 50 tot 200 amp stopcontact met handleiding alleen terugstelbare breaker)

Alleen ingewikkelde elektronica moet de EFI ECU. Al het andere zo eenvoudig mogelijk. Gebruik de General Motors ECU zoals ze zijn goedkoop - en Suzuki en GM hebben een werkrelatie dus dit zou mogelijk moeten zijn. het betreft hier de kosten van de ecu die zeer belangrijk wanneer de vrachtwagen gebruik in diep water. Het is moeilijk om een ​​'koude reserve "ECU in je gereedschapskist te rechtvaardigen als het erg duur.

Alle elektronische connectoren te zijn tegen weer en wind, en gel verzegeld waar praktisch

Airbox setup vergelijkbaar met Jeep TJ

Olie / water-warmtewisselaar (koeler), liefst thermostatisch
gecontroleerd

Optioneel aan boord van de motor aangedreven compressor met elektrische koppeling


Aandrijving

4:1 of lager is de eerste versnelling

Optionele 4 speed automatische tranny w / ECU die is geïntegreerd in de EFI ECU of locatie. Niet-elektronische zou ideaal zijn.

Gesynchroniseerde achteruitversnelling


Transfer Case

04:01 lage

Gear gedreven tussenbak, geen kettingen of riemen

"True" neutraal tussenbak

Sterke Tcase montagesysteem

Lage tonen versnellingsbak los van de vooras betrokkenheid vak Schroef-interface in staat zou stellen eigenaar van het lagere marktsegment versnellingsbakken stack op te bouwen gearing om zijn off-road rijden de omgeving afstemmen

PTO-optie.

Non-slip juk uitgangen (dwz vaste jukken of flenzen)

Real shifter (s) (dwz geen elektronische betrokkenheid mechanismen)

Gescheiden 2-4WD en Hi-Lo vergrendelingshendels als extra uitrusting
Triple bereik tussenbak (zie stapelbare laag bereik versnellingsbakken hierboven)


Assen en Propellor Assen

Live-assen voor en achter (NB Dit is het maken of het item te breken voor het aantrekken van echte off-road liefhebbers! Als het voertuig geen live-assen voor en achter zullen we het niet kopen!)

Optioneel volledige drijvende achteras

Factory optionele elektrische of pneumatische voorste en achterste differentieel locker

Verwisselbare derde leden voor en achter (dat wil zeggen dezelfde grootte lichtbundel en sidegears).

Hoge rondsel derde leden
30 spline assen.

Sterke u-verbindingen en schroef assen in

Maximaal bereik uitschuifbare telescopische schroef assen
Zeer sterke birfields of eventueel gebruik maken van Dana stijl u-gewrichten

Zwaardere differentieel covers (0.120 "min. Dikte)

As / Tcase / tranny ademhalers, loodjes om een ​​hoge plek op de firewall.


Remmen

4 wiel schijfremmen (nb trommelremmen achter niet goed werken in de modderige ondergrond als ze taart met modder, kunnen optionele apparatuur zijn)

Extra grote geventileerde remschijven en remklauwen voor het trekken plicht


Stuurinrichting en wielophanging

Coil ophanging (bladveren adequaat zijn, maar de markt lijkt te eisen schroefveren)

Elimineer stuur rag gezamenlijke

"High sturen" stuurinrichting, eventueel met de componenten achter de as.


Wielen en Banden

15x8 velgen met 9-11 "brede 31" banden

Veel wheelwell kamer (2 "diameter)

Bewaar 5 bout op 5.5 "cirkel bout patroon


Lichaam en afmetingen

Zitplaatsen voor 4

Opnieuw invoeren van de hardtop versie, verwijderbare metalen hartop vergelijkbaar met Toyota Land Cruiser FJ-40-serie zou zijn uitstekende

Opnieuw invoeren van de lange wielbasis versie 2 en / of 4 deurs configuraties

Hoge vertrek / invalshoeken, 75 graden of beter

10 "of meer bodemvrijheid

Factory borstel bewaker bumper met lier mount ingebouwd (bv. ARB bumper voor Suzuki Samurai)

Factory externe kooi soortgelijke Defender 90

Bevestigingspunten voor safari rack

50-60 liter brandstoftank met drain stop

Spiegels op het lichaam (in een verwijderbare deuren te vergemakkelijken)

Afneembare deuren

Geen elektrische ramen / sloten enz.

Beschermde antennes mount

Driver selecteerbare airbag hoofdschakelaar links en rechts, geen airbags, indien mogelijk binnen de reglementen.

Bevestigingspunten voor 5 of 6 punts veiligheidsgordels, in de fabriek harnassen zijn 3-punts op alle 4 plaatsen.
Real roll bars of geïntegreerde 6 punt kooi componenten (zie externe kooi boven)

Real sleep punten voor en achter

Snorkel klaar cyclonische filter in en externe chic / vermaasde gat zoals de serie Land Rovers op het spatbord.

3 verschillende zitting: 4-pers, 2 x een en 1 x klap dubbel, 2 x een-en tweepersoons 60/40 gedeelde neerklapbare

Stof / spatwater audio-en ECU bay

Structurele mount punten voor externe / glijstangen

Kwaliteit verwijderbare hard top met ontdooien en stromen door ventilatie als een YJ / TJ top.

2500 pond totale gewicht

Ongeveer even groot als oude Samurai/SJ-413. Maak alleen grotere eventueel voldaan aan de veiligheidsvoorschriften. Nog een paar inches (dwz 2 "-3") over het interieur goed zou zijn voor grotere chauffeurs.

Externe kap vergrendelingen

Geen roest-trekken lichaam profielen (bijv. fender flare mounts)

Rubber of urethaan ongelakt fakkels die bout spatborden

Minimum 2 "(5 cm) ruimte tussen de diameter van het wiel en de carrosserie

Zink-gedompeld lichaam, undercoated. Real dacht gebracht weerstand tegen corrosie.

Stanless stalen hang-en hardware voor zover mogelijk, in het bijzonder blootgesteld scharnieren en sloten.
Reservewiel in het midden van rug-en deur / scharnieren aangescherpt. Moet in staat zijn om gemakkelijk te behandelen het gewicht van een 35x12.5x15 band en wiel-combinatie, en voldoende ruimte te bieden voor hetzelfde. Dit is de geschatte bandenmaat dat wij als liefhebbers waarschijnlijk montage na kopen we de zware optie versie en past een aftermarket vering lift.

Achterlichten gemonteerd in het lichaam van bad, buitenboordmotoren van de achterklep

Voor richtingaanwijzers gemonteerd in grille

Gordels voor passagiers op de achterbank

Betere kwaliteit deur en zitting materialen (marine grade vinyl)

SJ-410 stijl fold-voorste zitplaats beugels voor beide voorstoelen

Neerklapbare voorruit (NB: dit is nodig apparatuur!)

Deurkrukken die niet los te breken

Verwijderbare deur Vangbanden

Grille om bladeren en ander vuil te houden van het invoeren verwarming / derost rooster op de motorkap.

Optioneel safari rek voor hardtop model

Optioneel meters: Tach, oliepers, voltmeter

Eenvoudige vormgeving, die doet denken aan de LJ of SJ. LJ stijl voor clip met ronde koplampen en richtingaanwijzers buitenboordmotor.

Schoon, eenvoudig dashboard.

Afneembare targa bar als targa bar blijft een styling element

Externe deuren en achterklep scharnieren

Maak de auto lijken op het behoort off-road niet, bij het winkelcentrum. Het moet er goed uitzien stilstaan, als verlost van Suzuki.

Vlakker beter, niet swoopy complexe vormen in de zijkanten van het voertuig. Minimale karakter / verstijving vouwen als SJS.

Linker-en rechterhand bestuurder zitplaatsen voor de verschillende markten.



NB: stuur ons geen van de nieuwe Jimny - wij zullen niet kopen! (Low torque motor, nog minder wheelwell kamer dan een SJ, slecht articuleren link ophanging, plastic overal, laaghangende plastic voor en achter boeiboorden, een zwakke lage, niet-verwijderbare deuren, geen soft top, etc.).

Wij zijn van mening dat als Suzuki was de bouw van het voertuig hierboven beschreven ze een echte winnaar op hun handen hebben. Het zou verkopen in redelijke aantallen en misschien wel een van die auto's die nooit helemaal verdwijnt, niet anders dan de Land Rover Defenders of de Jeep die in productie geweest in een of andere vorm voor 50 jaar of meer. We zijn effectief suggereren de vernieuwing van de bestaande Samurai.

Een voertuig zoals hier beschreven zou een van deze voertuigen zou dat een vaste waarde in de liefhebbers garage en een potentiële verkoper voor werk of licht militair gebruik zijn, klaar om overal te gaan off-road op een bericht momenten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor jeroen » 28 jul 2012, 07:17

....ik vroeg het omdat ik geen zin heb om een kwartier te lezen :005: en dat heb ik nou nog steeds niet :think:

maar aan de titel te zien is het opzich duidelijk genoeg :oops:
dan vraag ik me alleen af, ze maken toch nog steeds 4x4 en volgens mij is het een goed verkocht model de gv
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor SJerriff » 28 jul 2012, 08:48

Recordpoging - langste post plaatsen :003:
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor zwartepanter » 28 jul 2012, 08:54

Dat Google Translate slaat ook nergens op he? Propellor assen? Straks kan de SJ ook nog vliegen! (ze bedoelen steekassen btw :roll: )

Maar ik ben het met de strekking van het verhaal wel eens, er worden eigenlijk geen lichte terreinwaardige auto's meer gemaakt. Ik vrees wel dat de markt te klein is om aan dit enorme pakket eisen en wensen te voldoen.
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor Pjelle » 28 jul 2012, 10:44

Toch maar ff getekend :003: wie weet of het helpt :003:
Gr, PierJelle
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pjelle
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 2158
Geregistreerd: 12 jan 2010, 19:09
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor frankd » 28 jul 2012, 20:39

Ik had hem vorige week ook getekend, het zal waarschijnlijk niets uitmaken maar het initiatief is wel leuk
Groetjes Frank

Grand vitara 2.5V6 2001
Kia Sportage 1.6 2013
Avatar gebruiker
frankd
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1953
Geregistreerd: 20 jun 2008, 18:12
Woonplaats: Standdaarbuiten

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor SJerriff » 28 jul 2012, 20:52

Precies
:023:
Afbeelding
Avatar gebruiker
SJerriff
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 8547
Geregistreerd: 28 jan 2009, 14:04

Re: Petitie voor wederopstand/behoud van de Suzuki SJ

Berichtdoor brammie » 01 aug 2012, 22:03

ik bouw mijn eigen terrein auto wel
dan is hij naar mijn wensen
en, niet geheel onbelangrijk, eerder klaar :005:
If no one goes right
Go left!
Avatar gebruiker
brammie
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 3292
Geregistreerd: 20 dec 2009, 23:12
Woonplaats: langweer


Keer terug naar Overige

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron