trek auto

Als je het echt niet meer weet dan kan het hier altijd nog!

Moderator: Beheerder

trek auto

Berichtdoor jeroen » 17 sep 2011, 09:12

het weekend furstenau is me erg goed bevallen met de auto op aanhanger, niet alleen dat je fijner rijd omdat je zeker weet dat je thuis komt.
maar het rijden over zo'n lang stuk is wel erg fijn na een dag terrein rijden.

nou heb ik er tijdje terug al over nagedacht of over gehad hier(dat weet ik niet meer precies)
nou zit ik met paar ideen in mn hoofd eigenlijk.

het mooiste en liefste zou ik een grand vitara hebben,
aangezien ik niet veel rij wil ik niet de duurste of joekel van een auto zoals een patrol of land cruisher eigenlijk.
en met een wat goedkopere auto wil ik ook weer apk op mn vitara, gewoon om eens klein stukjes te rijden, blijft gewoon super om met zo'n ding over de weg te rijden op kleine stukjes :angel:
alleen moet hij dan wel echt goed zijn met knappe wielafscherming, want ben het zat het risico om van de weg gehaald te worden(ik weet, ik blijf opvallen)
maar zoals hij in furstenau was en deed, was hij echt geweldig en is hij(in opzicht) al het geld waard geweest wat ik er in gestoken heb.
ik heb er met bert ook over gehad, die zei het tegen mij ook 'je bent ook gevallen voor het model vitara', ja dus, dus ik wil ook dat het een vitara blijft en niet met rare spatbord verbreders het wel straat legaal te maken, maar het leuke model van vitara verdwijnt.
maar om nog even terug te komen op de grand vitara, die mag het eigenlijk niet trekken, dan vond ik gisteren wel een grand vitara die het wel mocht trekken, was een erg mooie auto, alleen rond de 30 000 euro

als ik naar een grotere auto ga zoeken, vind ik een grand cherokee erg mooi, maar dat word erg prijzig denk ik per maand

dan zou ik nog een oldtimer kopen net zoiets als mn broer, maar het moet wel een betrouwbare auto zijn, aangezien ik geen trek heb dat ik vrijdag na werken weer terug bij mn auto kom een hij niet start.

dan heb ik nog zitten denken aan hetzelde als ard heeft een oldtimer oprijwagen en dan mn 106je erbij houden voor dagelijks gebruik, alleen dan val ik weer beetje in het geval hierboven, moet wel betrouwbaar zijn. en die auto rijd dan helemaal niet zo veel.

dus ik zit aardig te denken en denken, als er nog iemand ideeën of sugesties heeft, zijn die welkom :003:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: trek auto

Berichtdoor zwartepanter » 17 sep 2011, 09:38

Tja, ik denk dat je zo'n beetje alle mogelijkheden zelf al aangedragen hebt. Het blijft een lastige keuze want alles heeft z'n voor- en nadelen. Je hebt dus een wagen nodig die een ton of twee mag trekken, betrouwbaar is en niet teveel mag kosten/verbruiken. Kom daar maar eens om.

Een andere oplossing is natuurlijk deze, verkoop je huis en schaf zoiets aan:

Afbeelding

De voordelen liggen voor de hand. Je hoeft nooit meer bang te zijn dat je niet thuis komt, want je bent al thuis. Een aanhangertje met je Vitaraatje erop trekken kan hij denk ik ook wel. En als je eens een keer echt muurvast zit, trek je met dit gevaarte je Vit zo los. :wink:
De enige echte XT: combi X90/GEO Tracker 1.6i automatic (97pk)
Chassishoogte 43cm
custom built onderstel: o.a. verlengde sam-as voor met airshocks
33x13.5x15 Maxxis Mudzilla LT / 32x11.5x15 Maxxis 751 ATs
Avatar gebruiker
zwartepanter
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 6459
Geregistreerd: 08 sep 2007, 09:10
Woonplaats: Grave

Re: trek auto

Berichtdoor MudSylli » 17 sep 2011, 11:10

een 2e hands Hyundai Terracan is een optie. Die zijn niet duur maar mogen wel 3500 kg trekken. En is een 4X4
It's better to be Offroad than off the road. Swingende groet, Sylvo
Avatar gebruiker
MudSylli
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1854
Geregistreerd: 29 jan 2008, 16:00
Woonplaats: Heemskerk

Re: trek auto

Berichtdoor jan4all » 17 sep 2011, 11:30

Koop een Dodge W200 oldtimer kost geen reet , belastingvrij, verzekering 80 euro p/j, gastank, 4x4 stuurbekrachtiging,31" banden en verchroomde velgen, en je kunt trekken wat je wil. :angel:
Mijn buurman heeft er een te koop vraagprijs 4800 euro.
Foto's op verzoek. :dance:
Swamp-Digger
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Avatar gebruiker
jan4all
Stamgast
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 24 apr 2011, 08:17
Woonplaats: Southern Border

Re: trek auto

Berichtdoor jeroen » 17 sep 2011, 11:57

MudSylli schreef:een 2e hands Hyundai Terracan is een optie. Die zijn niet duur maar mogen wel 3500 kg trekken. En is een 4X4


um weetje hoe zwaar die zijn :shock: en vind ze eigenlijk net te groot
een santa fe mag 2ton trekken
en een sorento ook

en een dodge word het denk niet, al vind ik het super hoor een v8, maar dan kies ik eerder een blazer denk ik.
maar zoals ik al schreef, wil iets betrouwbaars.

hoeveel gewichts verlies win je met helium in de banden :think: , jammer dat een grand vitara niet 150 kg meer mag trekken
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: trek auto

Berichtdoor Zoef » 17 sep 2011, 12:18

Waarom niet een G Vitara zoals Arjan heeft? Ik denk dat die genoeg mag trekken, die korte van mij (2ltr)mag al 1600 kg trekken du als je ambulance niet te zwaar is kan dat al

Groet,
Hans
Beter laat dan ooit
Avatar gebruiker
Zoef
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 11 jan 2010, 21:43
Woonplaats: Drachten

Re: trek auto

Berichtdoor bosje » 17 sep 2011, 12:25

Maak op de gv een imperiaal waar de banden van de vit op kunnen dat scheelt toch wel 150 kg en de vit op blokken op de aanhanger :003: dan mag een gv het toch gewoon trekken :twisted:
What's next??
Afbeelding
Avatar gebruiker
bosje
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 01 okt 2010, 08:59
Woonplaats: Waalre N.B.

Re: trek auto

Berichtdoor Arjan » 17 sep 2011, 12:43

Zoef schreef:Waarom niet een G Vitara zoals Arjan heeft? Ik denk dat die genoeg mag trekken, die korte van mij (2ltr)mag al 1600 kg trekken du als je ambulance niet te zwaar is kan dat al

Groet,
Hans


Ik zit al aan het gewicht van 1850KG, denk dat Jeroen nog een stuk zwaarder is met zijn Vit.
Als we een weekend weg gaan en de Vit volstoppen ga ik ook al over het gewicht heen, probeer dan al de zware spullen in
de Grand te stoppen, maar met 2 tieners lukt dat niet echt :twisted:

Volgende wordt waarschijnlijk een Niksan Terrano2, iet meer ruimte en mag genoeg trekken, wel weer meer wegen belasting,
Afbeelding
Avatar gebruiker
Arjan
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1062
Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:19
Woonplaats: Holten

Re: trek auto

Berichtdoor henkboot1 » 17 sep 2011, 15:28

en wat denk je van een camper? er zijn er zat te koop met trekhaak , weet niet wat die dingen mogen trekken.
enne je hoeft nooit meer een tent op te zetten, wegenbelasting is ook niet veel ,roeger 60 dgn kaart en verzekering valt ook best mee :idea:
We blijven jongetjes, alleen het speelgoed is wat duurder. VIVA VITARA
Afbeelding
Avatar gebruiker
henkboot1
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 919
Geregistreerd: 30 aug 2010, 07:27
Woonplaats: Krimpen aan Den IJssel

Re: trek auto

Berichtdoor Pjelle » 17 sep 2011, 17:20

of een mooie VW touareg :dance:
Beetje duur in belasting denk ik alleen :022:
Gr, PierJelle
Afbeelding
Avatar gebruiker
Pjelle
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 2158
Geregistreerd: 12 jan 2010, 19:09
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: trek auto

Berichtdoor Mart » 17 sep 2011, 17:29

Maar waarom zou een blazer of iets (oltimer) onbetrouwbaar zijn ?
Als alles goed is. kan weinig aan stuk
Zit geen rare dingen aan

Al zou ik de mogelijk heden zou hebben had ik ook wel een americaan willen rijden
Of zn americaans bussie

en zn mercedes oprijwagen zijn oer degelijk.

gv is naar mijn mening veelste licht.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Mart
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 4765
Geregistreerd: 26 apr 2006, 18:29
Woonplaats: Langeraar

Re: trek auto

Berichtdoor g 280 » 17 sep 2011, 17:30

ja jeroen een hele moeilijke vraag.
Diesel is al bijna niet te doen waneer deze niet belasting vrij is.
oldtimer 4x4/ dan wel oprijwagen zijn er zeker wel als betrouwbare auto maar goedkoop is het niet.
Kijk eens bij een toyota landcruiser belasting vrij hele vette wagens zeker met die 4 liter motor met turbo.
het probleem met een oprijwagen is dat het laad vermogen vaak veel te laag is (als je 1000 kg over houd mag je blij zijn)
Misschien dat een vrachtauto voor jouw ook een optie is.
You don`t need roads, when you can make your own
mercedes 300GD (Work without progress) , Mercedes wolf (beast in the making).

Chassishoogte ;sufficient
Flex; virtually none
tyre size, 285/75/16 Exstream mud profile
Avatar gebruiker
g 280
Ploeter Maniac
 
Berichten: 218
Geregistreerd: 16 dec 2009, 22:51
Woonplaats: ergens in het pittoreske noord holland

Re: trek auto

Berichtdoor jeroen » 17 sep 2011, 18:59

mijn vitara zonder rolkooi, lier, reservewiel en swing away arm, en normale kleine wielen is hij gewogen op 1490 kg...... :whistle:
dus denk dat hij nu wel op de 1600+ zit en denk niet dat er aanhangers zijn van 200 kg :005:
als dat zo is tell me :pary:
vind de gv erg mooie modelen en als ik mn vitara weer op apk heb zou ik met de tijd misschien wel 106 inruilen voor een gv ongeacht als trekauto.

een touraq is me te duur :roll: die kosten 2e hans volgens mij ook nog aardig wat.

een camper word het denk ik ook niet, want dan heb ik 3 auto's en moet ook nog een aanhanger bij kopen, al klinkt het wel aantrekkelijk :023:

ja ik weet niet waarom ze onbetrouwbaar zijn, maar dat zou dan mn alledagse auto worden, en vind sleutellen wel leuk, maar aan mn vitara en niet aan mn dagelijkse auto. daarom kies ik liever voor een wat jongere auto voor dagelijks gebruik, ik heb wel in de k30 van mn broer gereden maar rijd wel super

ik ga nog ff wat zoeken hier op het net :angel:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Re: trek auto

Berichtdoor MudSylli » 17 sep 2011, 21:02

Een Terracan is 2450 KG valt wel me dus. :003:
It's better to be Offroad than off the road. Swingende groet, Sylvo
Avatar gebruiker
MudSylli
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 1854
Geregistreerd: 29 jan 2008, 16:00
Woonplaats: Heemskerk

Re: trek auto

Berichtdoor jeroen » 17 sep 2011, 21:04

MudSylli schreef:Een Terracan is 2450 KG valt wel me dus. :003:


nou ik keek meer naar auto van rond de 950 kg :whistle:
Avatar gebruiker
jeroen
Ploeteraar freak!!
 
Berichten: 10547
Geregistreerd: 04 mei 2006, 19:03
Woonplaats: heiloo

Volgende

Keer terug naar Overige

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron